مسئولان سازمان بسیج عشایری و دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر توافق کردند:

اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت ویژه دانش‌آموزان ‌عشایر‌ ‌برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مسئولان سازمان بسیج عشایری و دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در دیداری بر ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه و ظرفیت‌سازی و استفاده از بسترها و توان 2 طرف جهت خدمت هر چه بهتر به عشایر کشور تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۴۱۵۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت ویژه دانش‌آموزان ‌عشایر‌ ‌برگزار می‌شود

به گزارش دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش؛ سرهنگ احمد سعیدی (رئیس سازمان بسیج عشایری و علی تیرگیر مال‌خلیفه (مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش) طی جلسه‌ای که امروز در ساختمان بسیج اقشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، پیرامون راهکارهای هم‌افزایی و همکاری‌های دوجانبه برای انجام وظایف و ماموریت‌های محوله با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

در این جلسه مقرر شد که پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این بین سازمان بسیج عشایری و دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر تهیه شده بود، به‌روزرسانی شده و سطح همکاری‌ها ارتقا یابد.

همچنین بنا شد با برنامه‌ریزی و به‌صورت هدفمند، اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت ویژه دانش‌آموزان مدارس عشایری کشور برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج عشایری در این جلسه با بیان اینکه 3 رویکرد جهاد تبیین، خدمت و امیدآفرینی در دستور کار بسیج عشایری است، گفت: در راستای اجرایی‌سازی محورهای مشترک پیش‌نویس تفاهمنامه، آمادگی داریم تا برنامه «سفیران آسمانی» که برای جهاد تبیین در مدارس عشایری در نظر گرفته شده را به‌ویژه در مدارس شبانه‌روزی با قوت و سرعت آغاز کنیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: راهیان نور و راهیان پیشرفت، مطالبه رئیس سازمان بسیج مستضعفین است و باید برای دانش‌آموزان عزیز عشایر این اردوها با یک کار جدید و نوآورانه همراه باشد. برای مثال؛ راهیان پیشرفت می‌تواند علاوه بر بازدید دانش‌آموزان عشایر از توانمندی‌های صنعت نفت از قدرت نظامی و دفاع دریایی در خلیج فارس نیز بازدید کنند.

وی ضمن تقدیر از اقدام دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر که برای ساخت سرویس‌های بهداشتی مدارس عشایری محروم در حال ظرفیت‌سازی است، تصریح کرد: این امکان و آمادگی وجود دارد که ما از قرارگاه محرومیت‌زدایی سازمان بسیج مستضعفین در زمینه سازندگی و نیروی انسانی سرویس بهداشتی مدارس عشایری محروم کمک بگیریم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر نیز در این جلسه ضمن پاسداشت خدمات سازمان بسیج عشایری گفت: بسیجیان به‌ویژه بسیجیان عشایر در طول سال‌های دفاع مقدس در مقابل هجوم دشمن نقش بزرگی داشتند. از این رو بر خود لازم می‌دانیم که در رفع محرومیت، کم کردن فاصله طبقاتی و توسعه عدالت و ارتقای سطح آموزش عشایر هر چه در توان داریم را گذاشته و همچنین از تمام ظرفیت‌ها به‌ویژه خیرین و نهادهای انقلابی بهره ببریم.

تیرگیر با اشاره به برگزاری یک دوره اردوی راهیان پیشرفت با همکاری هلدینگ خلیج فارس در اسفند ماه 1401 از پیشنهاد بازدید دانش‌آموزان عشایر از توانمندی‌های دفاعی سپاه پاسداران در خلیج فارس استقبال کرد و افزود: با توجه به اینکه برگزاری این اردوها مورد تاکید ریاست محترم جمهوری است، جهت تشویق دانش‌آموزان عشایر و ایجاد روحیه امید و خودباوری به یاری بسیج در برگزاری آن نیاز داریم.

وی افزود: در زمینه بهداشت و سلامت، سازندگی و جهاد تبیین، روی کمک بسیج عشایر حساب باز کرده‌ایم. قطعا با همکاری 2 طرف در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه نظام تعلیم و تربیت می‌توان گام‌های بلندی برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار