مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد:

فعالیت ۲۸ هزار و ۵۰۰ ‌معلم متخصص تربیت‌بدنی در مدارس

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از کمبود ۱۵ هزار معلم تربیت‌بدنی خبر داد و گفت با وجود کمبودی که در این حوزه وجود دارد، همکاران با تلاش مضاعف عمده مشکلات را برطرف می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۱۳۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۲۸ هزار و ۵۰۰ ‌معلم متخصص تربیت‌بدنی در مدارس

حسین بابویی در گفت‌وگی تلفنی با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو درباره چگونگی رفع چالش کمبود معلم در نظام آموزشی کشور گفت: ما در حوزه تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر معلم متخصص تربیت‌بدنی داریم که در مقاطع متوسطه اول و دوم فعالیت دارند و در مقطع ابتدایی هم آموزگاران پایه، درس تربیت‌بدنی را حمایت می‌کنند.

وی از کمبود ۱۵ هزار معلم تربیت‌بدنی خبر داد و افزود: با وجود کمبود و نیازی که در این حوزه وجود دارد اما همکاران با پیگیری و تلاش مضاعف و همکاری مدیران مدارس، عمده مشکلات را برطرف می‌کنند البته کمبود همچنان احساس می‌شود.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: معلمان تربیت‌بدنی متخصص که ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر هستند، بخشی از وقت خود را به‌صورت موظف در سر کلاس هستند و بخش دیگر را هم به‌صورت اضافه بر موظفی خود سر کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند و کمبود معلم را به این صورت جبران می‌کنند اما همچنان نیاز باقی است.

بابویی با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش، برنامه‌ریزی مناسبی برای تامین نیروی انسانی در نظام آموزشی دارد و حداقل از 2 روش در حال تامین نیروی انسانی است، گفت: روش اول، شرکت در کنکور سراسری و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان است و روش دیگر هم آزمون‌های استخدامی است که هرساله برگزار می‌شود و نتایج آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش که مردادماه امسال برگزار شد تا چند روز دیگر اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رفع چالش کمبود معلم به منابع مالی ویژه‌ای نیاز دارد یا از طریق همان بودجه سالیانه تامین می‌شود، گفت: مجلس همیشه همکاری لازم را داشته و دارد اما نیاز آموزش‌وپرورش، یک نیاز ملی است و اگر بخواهیم آموزش‌وپرورش را در تراز سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و منویات مقام معظم رهبری اداره کنیم، مسلماً نیاز به حمایت‌های جدی‌تری داریم.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه اعتبارات آموزش‌وپرورش در سال جاری و سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این کمبودها را خیلی زود جبران و به وضعیت مناسب دست پیدا کنیم.

بابویی، شرایط تربیت‌بدنی مدارس کشور را به دلیل علاقه دانش‌آموزان و حضور معلمان متخصص و پرنشاط و توانمند تربیت‌بدنی بسیار مناسب‌تر از سال‌های گذشته ارزیابی کرد و افزود: ما به دنبال ایجاد نشاط و شادابی هرچه بیشتر در مدارس کشور هستیم اما همچنان تا نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار