مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور:

حضور فعالانه و اجتماعی بانوان در برطرف کردن مسائل کلان کشور، بسیار مؤثر است

بهارستان یک (پانا) - مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور، حضور فعالانه و اجتماعی بانوان در برطرف کردن مسائل کلان کشور را بسیار مؤثر دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۳۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور فعالانه و اجتماعی بانوان در برطرف کردن مسائل کلان کشور، بسیار مؤثر است

فرزانه شکوری مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور در گردهمایی بانوان شهرستان بهارستان در سالن شهید امامی شهر صالحیه، با اشاره به الگوی زن سوم اذعان کرد: این حضور فعالانه و اجتماعی بانوان است که برای ما حائز اهمیت می‌باشد؛ ما در نظام جمهوری اسلامی و در انقلاب اسلامی ایران، یک ادعایی را مطرح کرده‌ایم به نام الگوی زن سوم؛ این الگو برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرزانه شکوری ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، این خود بانوان هستند که می‌توانند مشکلات خودشان را بهتر بیان کنند؛ چرا که این ما هستیم که می‌توانیم از دیدگاه خودمان، مشکلاتمان را ثبت کنیم؛ چراکه ما ادراک بهتری از خودمان داریم.

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال ممکن است که یک آقا آن‌گونه که باید، مشکلاتی که بانوان با آن‌ها گریبان‌گیر هستند را متوجه نباشد؛ بنابراین مجمع مشورتی نظام مسائل، این ظرفیت و این بستر را فراهم نموده است تا بانوان، به طور مستقیم مشکلات و مسائل خود را پیگیری کنند و یک مطالبه‌گری درست و بی‌واسطه داشته باشند.

شکوری همچنین ادامه داد: ما سایتی را طراحی کرده‌ایم که تمام مردم ما از سراسر کشور، مشکلات خود را در این سایت ثبت کرده و کارشناسان ما نیز بر اساس اولویت‌بندی‌هایی که وجود دارد، بررسی می‌کنند و در نهایت به عنوان قانون‌ به مجلس شورای اسلامی، وزارت‌خانه‌ها و ادارات مختلف ارائه می‌دهند.

فرزانه شکوری با اشاره به اهداف خود در نظام مسائل کشور، اظهار کرد: در نظام مصلحتی کشور و به ویژه بانوان، ما خواهان این هستیم که رسیدگی به مسائل از پایتخت سوق پیدا کند به شهرستان‌‌های استان؛ به همین علت می‌خواهیم بستر ظهور و بروز الگوی زن سوم در این حوزه رقم بخورد و بانوان در برطرف کردن مسائل کلان کشور نقش‌آفرینی داشته باشند.

شکوری همچنین تصریح کرد: پس از اینکه هسته‌ی اولیه انقلاب با رهبری امام خمینی(ره) شکل جدی‌تری به خود گرفت، حضور زنان هم پر رنگ‌تر شد؛ گر‌چه ما مبارزات بانوان را به صورت سازمان‌یافته نداشته‌ایم؛ ولی بانوان هر کجا که احساس کردند حضورشان الزامی است، در صحنه حاضر شدند؛ چه پیش از انقلاب، چه پس از آن، نقش موثری داشته‌اند.

وی در پایان در رابطه با نقش‌آفرینی زنان در طول تاریخ انقلاب، بیان کرد: در حین و بعد از وقوع انقلاب اسلامی، بانوان ما بسیار فعال بودند و خوش درخشیدند؛ به یقین برکسی پوشیده نیست که ما بانوان توانمندی داشته‌ایم و داریم و به همین علت است که خواهان یاری بانوان در برطرف کردن مسائل کلان کشور هستیم.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار