وزیر آموزش و پرورش:

ماموریت بزرگ دانش‌آموزخبرنگاران پانا گفتن حقیقت پدیده‌ها و رویدادهاست

نگذارید حقیقت در پرده بماند، تاباندن نور، فهمیدن و فهماندن رسالت بزرگی است که برعهده شما دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموز خبرنگاران پانا‌ ماموریت بزرگشان دستیابی به جایگاه ارائه روایت اول برای نشان دادن حقیقت است، گفت بیان حقیقت پدیده‌ها و رویدادها، ماموریت بزرگی است و از همین الان باید آن را تمرین کنید.

کد مطلب: ۱۴۱۳۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت بزرگ دانش‌آموزخبرنگاران پانا گفتن حقیقت پدیده‌ها و رویدادهاست

رضامراد صحرایی در جمع خبرنگاردانش‌آموزان اولین اردوی ملی خبرنگاری پانا با بیان اینکه این جمع امیدآفرین است، اظهار کرد: این جمع یک ویژگی ممتاز دارد و آن ویژگی کاوشگری و جستجوگری است. امروز نیاز جامعه بشری دستیابی به حقیقت است؛ در این لحظه در گوشه‌ای از عالم‌ تمام کفر مشغول پوشاندن و تلاش برای دیده نشدن حقیقت است، اما در گوشه‌ای دیگر دانش‌آموزانی تربیت می‌شوند که قرار است نور را در راستای نشان دادن حقیقت بتابانند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز خبرنگاران پانا‌ ماموریت بزرگشان دستیابی به جایگاه ارائه روایت اول برای نشان دادن حقیقت است، گفت: گفتن حقیقت پدیده‌ها و رویدادها، ماموریت بزرگی است و از همین الان باید آن را تمرین کنید. دنیای امروز دنیای روایت‌هاست و برنده هر کنش اجتماعی آن کسی است که روایت اول را می‌گوید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هدف از تشکیل این اجتماع آینده‌ساز در اردوی ملی خبرنگاری این است که روایت اول را شما بگویید، نه دیگران. این عرصه، عرصه روایت‌سازی است.

صحرایی با تاکید بر اینکه امروز قدرت برتر دیگر قدرت نظامی نیست، عنوان کرد: قدرت برتر، گفتمان‌سازی است. خواسته من از شما دانش‌آموز خبرنگاران عزیز این است که حقیقت پیشرفت‌های کشور را نشان دهید و نگذارید دیگران ذهنتان را تسخیر کنند. امروز دشمن جرات جسارت به مرزها را ندارد، چرا که مرزها به همت رشادت مرزبانان عزیز امن هستند اما مغزها در امنیت نیست. امروز جنگ نظامی در هیچ کدام از ساحت‌های سنتی به ما آسیب نمی‌زند اما جنگی که در قوه شناخت ما به راه افتاده، جنگ خطرناکی است.

صحرایی اضافه کرد: دشمن یک راهبرد اساسی دارد و آن چیزی نیست جز اینکه اجازه فکر کردن به شما ندهند. نگذارید حقیقت در پرده بماند، تاباندن نور، فهمیدن و فهماندن رسالت بزرگی است که برعهده شما دانش‌آموزان است. همچنین ارائه سواد رسانه‌ای به باقی دانش‌آموزان نیز دیگر ماموریت بزرگ شماست، علاوه بر تمامی این موارد، هویت ایرانی و اسلامی را تا می‌توانید ترویج کنید، چون نام ایران برای استکبار رعب‌آور است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: احترام به پرچم، احترام به زبان فارسی، احترام به عناصر فرهنگی، لباس‌های محلی، آداب و رسوم جزوی از هویت ماست، از هویت خود مراقبت کنید.

وی با خاطرنشان کردن این موضوع که آموزش و پرورش محل رخ دادن اتفاق‌های بزرگ است، ابراز کرد: هر اتفاقی که در آینده ایران رخ دهد، محل آن آموزش و پرورش است، بنابراین شما می‌توانید با اقتدار بگویید من هم اکنون در حال ساختن آینده کشورم هستم. هرچه آموزش و پرورش قوی باشد، کشور ما قوی‌تر خواهد شد. برای قوی شدن مدرسه‌ها تمامی مسئولین را به مدرسه بکشانید. همچنین اگر می‌خواهید فرهنگمان درست شود باید مدرسه درست شود، چرا که راه قوی شدن ایران از مدرسه‌ها می‌گذرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار