وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه اردوی ملی خبرنگاران پانا خطاب به دانش آموزان :

عرصه خبر، عرصه روایت‌سازی است

تهران (پانا)-افتتاحیه اردو ملی خبرنگاران پسر پانا با حضور وزیرآموزش و پرورش و دانش آموز خبرنگاران 31استان کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد

افتتاحیه اردوملی خبرنگران پانا دوشنبه 24 مهرماه، در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور قریب به 700 دانش آموز پسرخبرنگار از سراسر کشور برگزار شد.
رضا مراد صحرایی در مراسم افتتاحیه این اردو گفت :«دنیای امروز دنیای روایت هاست و برنده هر واکنش اجتماعی آن است که روایت را اول می گوید ، حتی اگر آن روایت اول ، روایت صادق و درست هم نباشد.»
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : «هدف ما از تشکیل چنین اجتماعی این است که روایت اول که روایت حقیقی است را ما بگوییم ، نه دیگران برای روایت سازی اشتباه درج کنند. امروز قدرت برتر ، قدرت نظامی نیست و حتی قدرت اقتصادی هم نیست ، قدرت اجتماعی هم نیست ، قدرت برتر قدرت گفتمان سازی است آن کسی که می تواند گفتمان جدیدی بسازد و راه جدیدی را بپیمایند ، او قدرت برتر است.هدف از تشکیل این اجتماع آینده‌ساز در اردوی ملی خبرنگاری این است که روایت اول را شما بگویید، نه دیگران. این عرصه، عرصه روایت‌سازی است.»

رضامراد صحرایی با تاکید بر اینکه دانش آموزخبرنگاران باید پدیده هایی که اطرافشان اتفاق می افتد را به صورت حقیقت به مردم برسانند افزود:« دانش آموزان نباید اجازه دهند که دیگران ذهن مردم را تسخیر کنند.خواسته من از شما دانش‌آموز خبرنگاران عزیز این است که حقیقت پیشرفت‌های کشور را نشان دهید و نگذارید دیگران ذهنتان را تسخیر کنند. راهبرد اصلی دشمن فقط یک چیزی است و آن این است که ذهن دانش آموزان را مشغول کند و اجازه فکر کردن را به آنها ندهد.»

دانش آمورخبرنگاران:

رضا سیاه منصور

طاها میر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار