معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

نیروی انسانی، فضا و محتوا سه رکن اصلی تحول هستند

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و محتوا و برنامه سه رکن اصلی برای رسیدن ‌به تحول هستند.

کد مطلب: ۱۴۱۲۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نیروی انسانی، فضا و محتوا سه رکن اصلی تحول هستند

‌به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌‌بدنی و سلامت، گردهمایی معاونان تربیت‌بدنی و سلامت استان‌های کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و به همت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت برگزار شد.

این گردهمایی در راستای تحلیل وضعیت ورزش دانش‌آموزی و سلامت مدارس کشور با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر و همچنین معاونان تربیت‌بدنی و سلامت سراسر کشور به مدت ۳ روز به میزبانی شهرستان‌های استان تهران در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در اسلامشهر برگزار شد.

‌در روز اول گردهمایی کمیسیون‌های تخصصی توسط حسین بابویی مدیر‌کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی، اعظم گودرزی مدیر کل دفتر سلامت، سلطانی رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و سامانی مسئول سامانه نظارت جهت بررسی برنامه‌های تخصصی حوزه‌های مربوطه در طول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تشکیل شد. در این کمیسیون‌های تخصصی، معاونان درباره موضوعات حوزه تربیت‌بدنی و سلامت و همچنین چالش‌های پیش‌رو و راه‌حل‌های موجود به بحث و تبادل نظر پرداختند.

‌این گردهمایی تا امروز شنبه ادامه خواهد داشت و با دستور‌کار ارائه گزارش معاونان استان‌ها ادامه و در نهایت با مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

در این مراسم که صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش حضور داشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه سردار سلیمانی و عرض خداقوت به همکاران در دفتر تربیت‌بدنی، دفتر فدراسیون، دفتر سلامت و... گفت: وجود دانش‌آموز قاری و مجری در این برنامه نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان ما است.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: حرکت‌ها و جنبش‌های دانش‌آموزی در شکل‌گیری جامعه و تمدن اسلامی، دفاع از حق و دفع باطل نقش مهمی را ایفا می‌کند.

ستاری‌فرد افزود: دشمن به‌دنبال استعمار و استثمار ذهن دانش‌آموزان ما است و تسخیر خاک کار آسانی نیست. اسناد تاریخی نشان‌دهنده نقش‌آفرینی جنبش‌ها و نهضت‌های دانش‌آموزی در اعتلای فرهنگ و خودباوری جامعه است.

این مقام مسئول بیان کرد: لذا سلامت دانش‌آموزان و جایگاه ما در نظام سلامت در تربیت نسل و کسب سلامت جسمانی و قوای جسمانی اهمیت به‌سزایی دارد. قدرت یکی از صفات متصف باری تعالی است و مقدمه آن، داشتن سلامت جسمانی و روحی است. همچنین ساحت زیستی و بدنی، یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال‌های گذشته مهم‌ترین آسیب تعطیلی مدارس‌ تهدید سلامت دانش‌آموزان بود.

وی سه رکن رسیدن به تحول در نظام سلامت را این‌گونه عنوان کرد: اولین رکن، نیروی انسانی بعنوان عامل پیش‌برنده در مسیر تحول است که مورد توجه سیاست‌های کلی قرار گرفته، دومین رکن فضا و تجهیزات برای نیروی انسانی که به عنوان مهم‌ترین التزام است و رکن بعدی محتوا و برنامه می‌باشد که موضوعات این سه رکن در همه حوزه‌های تعلیم و تربیت مهم و برای رسیدن به تحول ضروریست.

معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از وظایف مسئولان را تسهیل دسترسی دانش‌آموزان در دل مدرسه به فضاهای آموزشی دانست و همچنین در پایان گفت: ما باید شرکای خود را بشناسیم، برای برنامه‌ریزی حساب شده و رسیدن به جایگاه و هدف نظام سلامت، نیاز به همراهی و همکاری با شرکایی مانند‌ وزارت بهداشت، صدا و سیما و... خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار