مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

در «قرار عاشقی» مفاهیم شهادت و انقلاب به نسل جوان منتقل می‌شود

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد به لطف خدای سبحان و به برکت خون شهیدان، قرار است در قرار عاشقی مفاهیم شهید و شهادت، مفاهیم اخلاقی، قرآنی و انقلابی از مسیر شهدا به نسل جوان منتقل شود.

کد مطلب: ۱۴۱۲۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
در «قرار عاشقی» مفاهیم شهادت و انقلاب به نسل جوان منتقل می‌شود

وی افزود: در طرحی که دوستان زحمت کشیده و شروع کرده اند و افتتاحیه آن با آمدن به میهمانی شهید حججی شروع شده است، قرار است جوانان و نوجوانان دانش آموز با خانواده‌های شهدا مانوس شوند، خاطرات آنها را بشنوند، ویژگی ها و صفات آنها را بشنوند و به آن ویژگی ها عمل کنند. بعضی اوقات ما باید برویم خدمت پدرو مادر شهید و گاهی اوقات آنان را در مدارس دعوت کنیم و گاهی اوقات با یکدیگر به مزار شهید برویم و از این مفاهیم استفاده کنیم چون رسیدن به کمال الهی مسیر شهداست‌.

ابراهیمی افزود: اگر بخواهیم به کمال انسانیت و کمال خلقت دست پیدا کنیم، مهمترین راه رسیدن به این کمال و هدف والا از مسیر شهداست. شهیدان ما را به سید و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین (ع) وصل می کنند و امام حسین(ع) نیز ما را به کمال انسانیت وصل می کند.»

در ادامه رئیس امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: «طرح قرار عاشقی را از مزار شهید حججی آغاز کردیم و قصد ما این است که گفتمان دانش آموزی بین دانش آموزان مدارس شاهد و مادران شهدا باشد که امروز با مادر شهید حججی این مسیر را آغاز کردیم.»

مرضیه ذاکری افزود: «طبق مطالعه ای که داشتم و پیشنهادات دانش آموزان مدارس شاهد را برای اسم این طرح دریافت کردیم، قرار عاشقی تایید شد، زیرا واژه ای است که در بسیاری از وصیت نامه های شهدا دیده می شد.»

وی تصریح کرد: «قرار عاشقی یک قرار الگوگیری دانش آموزان از شهدای گرانقدر است. شهدا یک قرار با ائمه و خداوند داشتند و به قرار خود رسیدند و به شهادت رسیدند، دانش آموزان ما نیز در این طرح قراری خواهند داشت با مادران شهدا که ببینند شهیدان به چه سبک و سیاقی تربیت شدند و چگونه زندگی کردند تا به این مقام رسیدند.»

دانش آموز خبرنگاران: هستی جعفری ،ستایش صالح پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار