در منطقه ویژه اقتصادی شیراز صورت گرفت:

افتتاح طرح توسعه شرکت نیتل پارس توسط وزیر صمت

تهران(پانا)- طرح توسعه شرکت نیتل پارس توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۱۲۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح طرح توسعه شرکت نیتل پارس توسط وزیر صمت

به گزارش وزارت صمت، همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان فارس، با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح توسعه شرکت نیتل پارس افتتاح شد.

شرکت نیتل پارس، تولید کننده انواع کاتالیست های ناهمگن(هیتروژن) در منطقه ویژه اقتصادی شیراز است.

این شرکت با ظرفیت سالیانه ۱۵ هزار تن، با میزان سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر به بهره برداری می رسد.

طرح تولید کاتالیست های ناهمگن (هیتروژن) توسط شرکت نیتل پارس با ظرفیت سالیانه ۱۵ هزار تن با میزان سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر به بهره برداری رسید.

این واحد صنعتی در راستای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز ، تامین نیاز ، توسعه صادرات همچنین تضمین ودسترسی صنایع داخلی به این کالا به بهره برداری رسید.

شایان ذکر است کاتالیست‌ها نقش مهمی در فرایند تولید بسیاری از محصولات صنعتی دارند و یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین موادی هستند که امروزه در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می گیرند.

کاتالیست‌های هیتروژن به دلیل مزایایی همچون قابلیت بازیابی، کاهش تعداد مراحل تهیه و جداسازی محصول، کاهش مضرات زیست محیطی، قیمت تمام شده به نسبت ارزان‌تر، کاهش آلوده ساختن منابع آبی و به تبع آن، اثرات زیست محیطی کمتر، در بسیاری از واکنش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

گفتنی است همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان فارس، برخی وزرا از جمله وزیر صمت نیز برای افتتاح و بازدید از چند پروژه بزرگ، راهی این استان شده‌اند.

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شریف شیراز و زرقان و عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم شریف سروستان،خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی، رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صنعت و فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در این سفر وزیر صمت را همراهی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار