درخواست رئیس سازمان پژوهش از عوامل مدرسه؛

دانش‌آموزان و معلمان در نظرسنجی کتاب‌های درسی شرکت کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت دانش‌آموزان و همکاران ما در مدارس می‌توانند از طریق سامانه نظرسنجی وارد شده و پایه و کتاب درسی مورد نظر خود را انتخاب و نظرات و پیشنهادات و ایرادات احتمالی که به نظر می‌رسد را ثبت کنند‌.

کد مطلب: ۱۴۱۱۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان و معلمان در نظرسنجی کتاب‌های درسی شرکت کنند

‌به گزارش ‌روابط عمومی ‌سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام ‌علی لطیفی در ویژه برنامه گفت‌وگو در شبکه ملی دانش‌آموزی شاد گفت: ‌فرایند تولید کتاب بسیار زمان‌بر و پیچیده است و هر کتاب درسی که برای بار اول آماده و چاپ می‌شود پس از گرفتن تاییدات لازم در شوراهای تخصصی با حضور صاحب‌نظران به صورت آزمایشی ۱ تا ۲ سال در تعداد محدودی از مدارس منتخب کشور تدریس می‌شود و پس از این مدت و گرفتن بازخورد از معلمان و دانش‌آموزان در خصوص محتوا، متن و حجم کتاب، اصلاحات احتمالی انجام و چاپ نهایی می‌شود. این روند برای تمامی ۹۹۰ عنوان کتاب درسی صورت می‌پذیرد. البته دانش‌آموزان و همکاران ما در مدارس می‌توانند از طریق سامانه نظرسنجی به آدرس www.nazar.roshd.ir وارد شده و پایه و کتاب درسی مورد نظر خود را انتخاب و نظرات و پیشنهادات و ایرادات احتمالی که به نظر می‌رسد را ثبت کنند‌. این نظرات در شوراهای تخصصی بررسی شده و تا جایی که امکان‌پذیر باشد در کتاب‌های درسی اعمال خواهند شد.

‌لطیفی ادامه داد: منابع آموزشی که در سازمان پژوهش علاوه بر کتاب‌های درسی، شامل ۳۰ عنوان مجله رشد، تولیدات چند رسانه‌ای، فیلم، صوت و غیره تولید می‌شوند با هدف کمک به یادگیری مهارت‌ها و شایستگی‌هایی است که دانش‌آموزان باید در مدت تحصیل خود آن را بیاموزند.

وی عنوان کرد: یکی از دو ماموریت مهم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و هدفمند برای تدوین یک نظام و طرح‌واره که شامل مجموعه شایستگی‌های مورد نیاز دانش‌آموزان است که با توجه به اهمیت این موضوع، در حال تکمیل شدن است.

رئیس سازمان پژوهش افزود: دیگر ماموریت‌ سازمان تولید، توزیع و چاپ کتاب‌های درسی است. در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۵۰ میلیون جلد کتاب چاپ سپاری شده است.

‌لطیفی در پایان ضمن تشکر از زحمات تمامی فرهنگیان گفت ابزار و فرصت و ظرفیت‌ها در مدارس در اختیار شما معلمان گرامی است و این شما عزیزان هستید که می‌توانید ما را در دستیابی اهداف کمک کنید سپاسگزارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار