فعالیت ۴۰۸ کودکستان در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فعالیت ۴۰۸ کودکستان تحت نظارت سازمان تعلیم و تربیت استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۴۰۸ کودکستان در خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد، در آیین نمادین جشن غنچه ها که در کودکستان«ندای علی»شهرک چهکند بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: از آنجایی که بخش اعظم نگرش‌ها، هویت و شخصیت فرد در دوران کودکی شکل می‌گیرد به جرأت می توان گفت تضمین آینده و اقتدار ملی ایران به دست نوآموزان پیش دبستانی در کودکستان ها رقم می خورد.

وی، هدف از برگزاری جشن غنچه‌ها را آشنایی نوآموزان با محیط، عوامل آموزشی و اجرایی،کاهش استرس و اضطراب آنان و ایجاد خاطره خوب و به یادماندنی در فضای کودکستان ها و مراکز پیش‌دبستانی دانست و گفت: در دوره پیش‌دبستانی، نوآموزان باید زیرساخت‌های آموزشی و مهارت‌های گوناگون را فرا گیرند و آماده ورود به مدرسه شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به مشارکت بیش از ۱۲ هزار نوآموز پیش دبستانی در جشن غنچه ها، اضافه کرد: کلاس‌های پیش دبستانی بهترین جایگاه برای تربیت آینده سازان انقلاب و تربیت تمام ساحتی کودکان کودکستان‌ها و مراکز پیش دبستانی بهارستان علم و ادب است و این مراکز،آینده این خطه از ایران اسلامی را در زمینه نیروی انسانی متعهدتضمین می‌کند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، ادامه داد: متقاضیان تطبیق مجوز تأسیس کودکستان از سایر نهاد ها و ارگان ها فقط تا۳۰ مهر جاری، فرصت دارند نسبت به بارگذاری مدارک در سامانه درگاه ملی مجوز ها به آدرس G۴B.IR اقدام نمایند.

به گفته موسوی نژاد، پس از این تاریخ نسبت به تعطیلی کودکستان های غیر مجاز استان مطابق قانون اقدام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار