وزیر فرهنگ در همایش ملی یاوران وقف:

رژیم صهیونیستی به اضمحلال رسیده است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ در همایش ملی یاوران وقف گفت‌ نشانه‌های شکست و زوال رژیم صهیونیستی برای طرفداران این رژیم آشکار شده است و جبهه مقاومت همه معادلات منطقه را به سمت پیروزی جریان حق بر باطل هدایت کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رژیم صهیونیستی به اضمحلال رسیده است

‌به گزارش ‌روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد‌مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ملی یاوران وقف همزمانی این هفته با پیروزی مقاومت و طوفان الاقصی را امری مبارک خواند.

وی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و پیش‌بینی امام راحل عظیم الشان و رهبر انقلاب، نشانه‌های شکست و زوال رژیم صهیونیستی برای طرفداران این رژیم آشکار شده است و جبهه مقاومت همه معادلات منطقه را به سمت پیروزی جریان حق بر باطل هدایت کرد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در روزهای پایانی جنگ تحمیلی و در ایامی که برخی از ساده‌لوحان صحبت می‌کردند که این جنگ چه عایدی برای ما داشت، امام راحل در پیام سوم اسفند 1367، چند برکت جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را پیش‌بینی کردند و فرمودند که جنگ ما آزادی فلسطین و قدس را به دنبال خواهد داشت از این رو ما اکنون این پیش‌بینی‌های پیامبر گونه را کاملا لمس می‌کنیم.

وی ادامه داد: چه کسی تصور می‌کرد در سرزمین‌های اشغالی رزمندگان مقاومت در یک روز بیش از هزار صهیونیست را به درک واصل کنند. آن هم رژیمی که از جنازه سربازش هم نمی‌گذشت و برای دو سرباز اسیر خود جنگ 33 روزه راه انداخت.

اسماعیلی افزود: امروز در داخل خود سرزمین‌های اشغالی موقعیت تهاجمی همیشگی تبدیل به ترس و فرار شده و رزمندگان مقاومت و فلسطین آنها را مورد تعقیب و پیگرد قرار می‌دهند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه اگر به چند دهه عقب برگردیم این مسئله شبیه افسانه به نظر می‌رسد، تصریح کرد: روزی که رژیم صهیونیستی در جنگ 6 روزه در یک شب همه نیروی هوایی کشورهای عربی را نابود و صحرای سینا فتح کرد و یا در سال 1982 وارد لبنان شد و بیروت را فتح کرد، پیش بینی چنین روزهایی دشوار بود لذا امروز به برکت حضور فرزندان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی به این حد از اضمحلال رسیده است.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وقف و سازمان اوقاف به عنوان یک امر مهم و حیاتی اشاره کرد که بررسی سیر تحولات در تاریخ اسلام نشان می‌دهد این جریان وقف بوده که به کمک برپا داشتن امورات دینی آمده است.

وزیر فرهنگ خاطر نشان کرد: امروز هیچ مسجد و حسینیه‌ و یا مجموعه‌ای دینی را ملاحظه نمی‌کنید مگر اینکه به واسطه این سنت دینی برای جامعه حفظ شده است درواقع دینداری مردم، حفظ آیین‌های معنوی، خیرات عمومی، مسائل اجتماعی، آموزش، ترویج امورات فرهنگی، درمانی و ... در جریان همین وقف روی داده است از این رو اولویت‌ فرهنگی جامعه اسلامی پاسداشت، صیانت و ترویج امر وقف است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه مسئله وقف بسیار عمیق و مهم است، خاطرنشان کرد: این موضوع به تحکیم بنیان‌های دینی و اجتماعی جامعه کمک کرده و منشا خیرات و برکات بسیاری شده است که می‌توان از جمله آنها به حوزه دانش‌های نوین، پارک‌های علمی، شرکت‌های دانش بنیان و ... اشاره کرد.

وزیر فرهنگ با اشاره به پروژه‌هایی مثل پرورش ماهی در استان بوشهر با حمایت سازمان اوقاف، آمادگی و حمایت وزارت فرهنگ را از چنین اقداماتی اعلام کرد و افزود: ان‌شاءالله همکاران ما در سازمان اوقاف با یک جریان اطلاع‌رسانی شفاف زمینه مشارکت بیشتر مردم را فراهم خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار