بررسی اوضاع آوارگان فلسطینی در مستند «یرموک، بهانه‌ای برای آزادی»

تهران (پانا) - مستند «یرموک، بهانه‌ای برای آزادی» با محوریت پرداختن به موضوع پناه بردن آوارگان فلسطینی به کشور سوریه، سه‌شنبه 18 مهر روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۱۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی اوضاع آوارگان فلسطینی در مستند «یرموک، بهانه‌ای برای آزادی»

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما، این مستند یکی از جذاب‌ترین مستندهایی است که تاکنون درباره مسائل فلسطین ساخته شده و در آن به موضوع آوارگان فلسطینی که به کشور سوریه پناه برده‌اند، پرداخته می‌شود.
این مستند سعی دارد مخاطب را با وجوه دیگری از آوارگی فلسطینیان که نوعی مهاجرت اجباری است آشنا کند. بدین منظور روایتگر داستان مردم فلسطینی مهاجری است که پس از حمله صهیونیست‌ها و آواره شدن، به سوریه پناه برده و در اردوگاهی به نام «یرموک» مستقر شده‌اند. هبا شعبان، دختری فلسطینی است که در اردوگاه «یرموک» سوریه متولد شده و بیننده را از اوضاع حال حاضر آنجا مطلع می‌کند. این اردوگاه به کمک مردم سوری به بزرگترین مرکز اقتصادی فلسطینیان در دنیا تبدیل شده و فلسطینیان ضمن برخورداری از تمام حقوق شهروندی توانسته‌اند زندگی خوبی برای خود تدارک ببینند.
مستند «یرموک» قصه غصه آوارگی در آوارگی است که تراژدی هولناکی را رقم می‌زند و فارغ از وجوه سیاسی و رئالیست حاکم بر سوژه و بازنمایی آن موقعیت، ذاتاً واجد یک ساختار دراماتیکی چند لایه است که هر لایه ضمن روایت واقعیت‌های تلخ درباره سرنوشت فلسطینان از حیث نمایشی تأثیرگذار است.
مستند «یرموک، بهانه‌ای برای آزادی» کاری از مرکز مستند حقیقت به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی و نویسندگی و کارگردانی سیدمحسن موسوی است که سه‌شنبه 18 مهر حوالی ساعت 17:50 از شبکه دو پخش می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار