مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان:

عزم جزم دولت برای افزایش خدمت‌رسانی به کشاورزان و روستائیان

۶۱۰ هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان افزوده شد

تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه 610 هزار نفر به تعداد بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان افزوده شده است، اعلام کرد از جمعیت ۹میلیون نفری جامعه روستاییان و کشاورزان و عشایر کشور ۲.۵ میلیون نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی عشایر درآمدند.

کد مطلب: ۱۴۱۱۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
عزم جزم دولت برای افزایش خدمت‌رسانی به کشاورزان و روستائیان

بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور اظهار کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم ۶۱۰ هزار نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر درآمدند و دراین زمان ۹۰ درصد اعضا نیز به تمدید بیمه‌نامه خود اقدام کردند.

هدفگذاری جذب اعضا در مناطق محروم و کم برخوردار

برقراری تاکید کرد: هدف‌گذاری جذب اعضا در مناطق محروم و کم برخوردار یکی از برنامه‌های این صندوق است که تاکنون فعالیت‌هایی برای تحقق این هدف اجرایی شده است.

وی ادامه داد: دو میلیون و۷۱۰ هزار نفر از واجدان شرایط بیمه اجتماعی به عضویت صندوق درآمدند و انتظار می‌رود با اطلاع رسانی‌هایی که از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور، نماز جمعه‌ها و سفر‌های استانی در حال انجام است مشارکت مردم برای عضویت و استفاده از خدمت‌رسانی این صندوق بیشتر شود.

رشد 165 درصدی بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

وی با اشاره به اینکه این بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اجباری نبوده و اختیاری است، گفت: دولت در سال جاری ۱۶۵ درصد بودجه این صندوق را افزایش داده است که نشانه عزم دولت برای توسعه خدمت‌رسانی به روستاییان، کشاورزان و عشایر کشور بوده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر تصریح کرد: کسانی که عضو صندوق بیمه اجتماعی می‌شوند مستمری بازنشستگی و اگر در حین کار مشکلی برایشان اتفاق بیفتد از مستمری از کارافتادگی برخوردار می‌شود. همچنین در صورت فوت بیمه شده ، خانواده از حقوق بازماندگی این صندوق استفاده خواهند کرد.

برقراری با تاکید بر اینکه شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی ۱۸ تا ۵۰ سال است، گفت: اعضا در این صندوق در ۸ سطح دسته‌بندی می‌شوند و از حداقل ماهیانه ۵۰ تا حداکثر ۲۵۰ هزار تومان پرداخت عضویت خواهند داشت تا به تناسب درآمد و شرایط عضویت خود از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: عضویت در این صندوق اختیاری است و با روش‌های مختلف باید مردم را جذب کنیم. قبل از دولت سیزدهم جذب ما شتاب زیادی نداشت، اما با تحولاتی که انجام شده در مدت ۲ سال بیش از ۶۱۰ هزار بیمه شده جدید جذب کرده‌ایم که بیش از چند برابر رشد داشته است.

برقراری افزود: با روش‌های تبیین صندوق،‌ همت جمعی همکاران، همت کارگزاران، ‌حضور میدانی در روستاها، اطلاع‌رسانی به جامعه هدف و همکاری با رسانه‌ها همگی جزو مواردی است که باعث افزایش تعداد اعضای صندوق خواهد شد.

وی گفت: برای این هدف برنامه راهبردی تدوین شده و سه هزار نفر ساعت برای آن وقت صرف شده است که حرکت به سمت کفایت مستمری و حفظ آینده صندوق و چالش‌هایی که دارد از جمله کارهای مهم ما است. نکته کلیدی ما پایداری صندوق است به شکلی که منابع و مصارف با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار