رئیس سازمان، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مطرح کرد:

۶۳ درصد فضاهای آموزشی و‌ پرورشی در سال ۱۴۰۲ در مناطق روستایی بنا شده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت سازمان نوسازی مدارس کشور در دوره مدیریت جدید، توجه به وضعیت فضای آموزشی و‌ پرورشی روستاها و حاشیه شهرها را در اولویت قرارداده است که در این راستا ۶۳ درصد فضاهای آموزشی و‌ پرورشی در سال ۱۴۰۲ که مشتمل بر ۱۱۹۰ مدرسه می‌شود در مناطق روستایی بنا شده است.

کد مطلب: ۱۴۱۰۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
۶۳ درصد فضاهای آموزشی و‌ پرورشی در سال ۱۴۰۲ در مناطق روستایی بنا شده است

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی در حاشیه آیین اهدای مدرسه ۶ کلاسه زنده‌یاد صدوقی به دانش‌آموزان روستای گرمابسرد دماوند در روز ملی روستاها اظهار داشت: نقش محوری خیرین در کنار سازمان نوسازی برای نهضت مدرسه‌‌سازی حائز اهمیت است و روستا و مناطق محروم و دورافتاده همواره باید در اولویت طرح و برنامه‌های خیرین و سازمان باشد.

وی افزود: روستانشینی، یکی از شیوه‌های موفق زندگی اجتماعی است که به عنوان رکن اصلی ثبات اقتصادی و منشا تولیدات یک جامعه تلقی می‌شود. بنابراین مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در بخش روستایی باید فرهنگ روستایی و تولیدات کشاورزی و دامی را در اولویت آموزشی خود قرار دهند.

خان‌محمدی خطاب به معلمان این مدرسه با بیان اینکه روستا ظرفیت بالایی در امر تولید و اشتغالزایی دارد، افزود: باید نگاه ما به آینده باشد و با هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان مسیر مهاجرت از روستا به شهر معکوس شود.

این مقام مسئول با ابراز خرسندی از رضایت و خوشحالی دانش‌آموزان در برخورداری از فضای آموزشی بانشاط و زیبا تصریح کرد: رضایت و لبخند دانش‌آموزان برای ما بسیار ارزشمند است که با وجود همه مشکلات، امید در این روستا جاری است. این مهم زمانی امیدآفرین است که بنا بر اظهارات مقامات محلی، ساخت این مدرسه روند مهاجرت روستاییان به شهر و نیز میزان بازماندگان از تحصیل را کاهش داده است.

وی در ادامه خطاب به دانش‌آموزان افزود: این مدرسه به شما هدیه شده تا با راحت‌تر شدن مسیر تحصیلی‌تان و افتخارآفرینی برای ایران اسلامی همواره بدرخشید و بهترین‌ها را برای روستا و منطقه خود رقم بزنید.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر لزوم مراقبت و نگهداری از مدرسه توسط معلمان و دانش‌آموزان افزود: آنچه که امروز به شما هدیه شده در دستانتان امانت است که با پشتکار و تلاش در مسیر علم، قدم بردارید و باید در حفظ و نگهداری این فضا کوشا باشید.

وی بیان داشت: عدالت‌محوری و محرومیت‌زدایی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم است. دولت مردمی و انقلابی بر رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار و رفع مشکلات اقشار مختلف جامعه به‌خصوص روستاها اهتمام ویژه‌ای دارد.

خان‌محمدی خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور در دوره مدیریت جدید، توجه به وضعیت فضای آموزشی و‌ پرورشی روستاها و حاشیه شهرها را در اولویت قرارداده است که در این راستا ۶۳ درصد فضاهای آموزشی و‌ پرورشی در سال ۱۴۰۲ که مشتمل بر ۱۱۹۰ مدرسه می‌شود در مناطق روستایی بنا شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: مردم قدردان زحمات خیرین مدرسه‌ساز هستند. ما برای هر کاری نیازمند ساخت فرهنگ هستیم و فرهنگ جهاد مدرسه‌سازی در مدرسه و با مشارکت جمعی شکوفا خواهد شد.

وی در پایان این مراسم از زحمات و پیگیری‌های خالصانه خیّر بزرگوار جهت ساخت و بهره‌برداری پروژه آموزشی و تربیتی زنده‌یاد صدوقی گرمابسرد، تجلیل به عمل آورد.

جوان کارآفرین روستایی، ساخت مدرسه ۹ کلاسه روستای خودش را بر عهده گرفت

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در روز ملی روستا و عشایر با حضور در روستای گرمابسرد شهرستان دماوند از توابع استان تهران در مراسم خشت‌گذاری مدرسه ۹ کلاسه شهید آقایی شرکت کرد.

خان‌محمدی اظهار داشت: خشت‌گذاری این مدرسه توسط یکی از جوانان کارآفرین روستا، افق روشنی را در آینده این منطقه رقم خواهد زد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار به ایجاد تعادل بین 2 جامعه شهری و روستایی نیازمندیم و در جهت رسیدن به چنین تعادلی و بازگشت به روستانشینی، نیاز به ارائه آموزش‌هایی مبتنی بر راهکارهایی مناسب در زمینه آبادانی روستا به دانش‌آموزان در مدارس است.

وی تصریح کرد: توجه به آموزش و پرورش در روستاها گامی به سوی توسعه و سرمایه‌گذاری است. چرا که روستا اصلی‌ترین و باارزش‌ترین مرکز تولیدات در هر کشور است و باید این آگاهی در مدارس شکل گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نهضت خشت‌گذاری مدرسه‌ای جدید سنت ارزشمند و ماندگاری است، تصریح کرد: ما به بهانه روز روستا اینجا هستیم و نیاز است تا اهمیت زندگی روستایی را با نگاهی تحولی و الگویی به دانش‌آموزان بشناسانیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: شهدا چراغ راه و راهنما و شاخص مسیر زندگی ما هستند. امیدوارم در جهاد مدرسه‌سازی همچون شهدا خط‌شکن باشیم تا به کمک هم به جنگ با بی‌سوادی رفته تا فردی از حق تحصیل و دانش‌اندوزی بازنماند.

وی در پایان این مراسم ضمن خشت‌‌گذاری مدرسه ۹ کلاسه جدید به نام شهید آقایی از زحمات و پیگیری‌های خالصانه‌ خیر بزرگوار جهت خشت‌گذاری و طرح ساخت این فضای آموزشی و تربیتی تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است آقای حسینی، جوان کارآفرین روستا که همزمان دامدار و کشاورز است به نیابت از پدر خویش ضمن اهدای زمین، تعهد ساخت این واحد آموزشی را بر عهده گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار