وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تعداد زیادی از داوران و خبرنگاران جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای اولین بار دانش‌آموز هستند

اصفهان (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد امسال داوران و خبرنگاران زیادی در جشنواره فیلم کودک، از دانش‌آموزان، به ویژه دانش‌آموزان شهر اصفهان هستند. این ابتکار خیلی خوبی است و بنای جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز همین است‌.

کد مطلب: ۱۴۱۰۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
تعداد زیادی از داوران و خبرنگاران جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای اولین بار دانش‌آموز هستند

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با پانا گفت: «انشاالله این جشنواره بتواند نسل جدیدی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر که متعهد به انقلاب اسلامی هستند، به آرمان های امام و رهبر انقلاب عشق می ورزند، به مردم ایران و آینده باشکوه کشور فکر می‌کنند را به دنیای سینما معرفی کند.»

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: «امسال داوران و خبرنگاران زیادی در جشنواره از دانش آموزان، به ویژه دانش آموزان شهر فرهنگ و هنر، اصفهان هستند. این ابتکار خیلی خوبی است و بنای جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز همین است‌.»

وی افزود: «هدف ما از جشنواره کودک و نوجوان، تربیت این نسل است. به همین دلیل کار اصلی ما از جشنواره به بعد شروع می شود تا بتوانیم در خدمت هنرمندانی باشیم که این جشنواره به ما معرفی می کند. کارهایشان را پیگیری کرده و از آنها حمایت کنیم، کارگاه‌های آموزشی برگزار کنیم، بتوانیم فضای تولید را برای این فرزندان خوب و کسانی که در حوزه کودک و نوجوان کار می کنند فراهم کنیم.»

اسماعیلی ادامه داد: «جامعه ایرانی که امروز فرزندان ما وارث آن هستند و در آینده آنها جامعه را خواهند ساخت، مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده، روزهایی را پشت سر گذاشته که مردم ایران در قهقرا بودند، حکّام جور حاکم بودند، مردم ایران استقلال نداشتند، وابسته بودند. سرانجام امام بزرگوار آمد و ‌مردم را متحد کرد، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و امروز بعد از ۴۵ سال مردم ایران همه آن مشکلات را پشت سر گذاشته است.»

اسماعیلی تصریح کرد: «یک زمانی مردم ایران برای مسائل ابتدایی خود به اجانب و بیگانگان وابسته بودند، در همین اصفهان زیبا، ده هزار مستشار خارجی کار را در اختیار داشت، امروز فرزندان غیور ایرانی در حوزه های مختلف دانش پیشرفت کرده و افتخارآفرین شده اند. در اصفهان در کنار میراث تاریخی و جذابیت‌های گردشگری، این محصولات علمی اصفهان است که در دنیا می درخشد.»

وی در پایان افزود: «مقصود ما از این که به قله نزدیک هستیم یعنی به قله بلند افتخارات و تمدن نوین اسلامی که ماحصل پیروزی و تثبیت انقلاب بوده، رسیده ایم. خون شهدای عزیز پای این آرمان ها ریخته شده و ما امیدواریم به زودی در قله، ساخت جامعه بزرگ مهدوی را شاهد باشیم.»

دانش آموز خبرنگار: رهام رسولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار