یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با پانا:

آموزش مسائل اقتصادی باید در کتابی مجزا باشد

تهران(پانا) - یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به تاثیر آموزش مسائل اقتصادی در دبیرستان‌ها در پیشرفت کشور اظهار کرد دانش‌آموختگان از دبیرستان‌ها با یادگیری مفاهیم اقتصادی در این دوران در سال‌های بعد با دید وسیع‌تر بر مسائل اقتصادی می‌توانند باعث رشد و پیشرفت در کشور شوند و آموزش مسائل اقتصادی باید در کتابی مجزا باشد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مسائل اقتصادی باید در کتابی مجزا باشد

علی قنبری؛ در گفت‌وگو با پانا، آموزش مسائل اقتصادی در مدارس را مفید دانست و بیان کرد: «در دوره دبیرستان، آموزش مسائل مالی و اقتصادی برای دانش‌آموزان بسیار مفید است. این آموزش در دبیرستان‌ها می‌تواند از مباحث اقتصادی در محورهای کلان باشد. بهتر است این آموزش‌ها در رابطه با مسائل اساسی همچون تورم، بیکاری، بورس، بانک‌داری و غیره صورت گیرد.»

آموزش اقتصاد در کتابی جداگانه و مخصوص

قنبری با تاکید بر اینکه آموزش مسائل اقتصادی باید در کتابی مجزا باشد، گفت: « آموزش مسائل اقتصادی در سطح و اندازه کلان که پایه‌ای برای آموزش مسائل اقتصادی به صورت تخصصی در دانشگاه‌ها می‌شود، می‌تواند در دبیرستان‌ها به دانش‌آموزان آموزش داده شود. من معتقدم این مسائل اقتصادی باید تا آنجا که امکان دارد در یک کتاب جداگانه بررسی و به دانش‌آموزان آموزش داده شود و در سایر کتب به عنوان یکی از درس‌ها نباشد. »

وی دررابطه با تاثیر آموزش مسائل اقتصادی در دبیرستان برای پیشرفت و توسعه کشور، اظهار کرد: «افرادی که می‌خواهند در رابطه با مسائل اقتصادی در دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و مقاطع بالاتر تحصیل کنند، وقتی مسائل پایه را در دبیرستان آموزش دیده باشند قطعا می‌توانند در رشته‌های اقتصادی مفیدتر و مطلع‌تر حضور پیدا کنند.»

قنبری عنوان کرد:‌« دانش‌آموختگان از دبیرستان‌ها با یادگیری مفاهیم اقتصادی در این دوران، در سال‌های بالاتر و در دانشگاه‌ها با دید وسیع‌تر بر مسائل اقتصادی می‌توانند باعث رشد و پیشرفت در کشور شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار