استاد بین‌المللی قاری قرآن :

ارزشمندترین هدیه خداوند متعال در دنیا قرآن است

مشهد(پانا)- استاد بین‌المللی قاری قرآن گفت ارزشمندترین هدیه خداوند متعال در دنیا قرآن است و از بین بندگانش، افرادی را انتخاب می‌کند که آن‌ها را وارث کتاب خود قرار دهد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ارزشمندترین هدیه خداوند متعال در دنیا قرآن است

مراسم تحفیظ نبوی از سوی ستاد مردمی تکریم و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قران و عترت خراسان رضوی، به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) با هدف ترویج و تکریم چهره‌ های جوان و پیشکسوت قرآن کریم برگزار شد.

مهدی حسنی، استاد بین الملی قرآن در اختتامیه طرح سنواتی حفظ قرآن کریم بیان کرد: ارزشمندترین هدیه خداوند متعال در دنیا قرآن است که از بین بندگانش، افرادی را انتخاب می‌ کند که آن‌ها را وارث کتاب خود قرار دهد و این بزرگترین و ارزشمند ترین هدیه برای انسان است که برگزیده خداوند باشد.

حافظ کل قرآن با اشاره بر حدیثی گفت: بر اساس حدیث معصومین (ع) ارزش هر مرد آن چیزی است که آن را خوب بداند،بشناسد و به دنبال آن باشد. امروزه بیشتر مردم به دنبال دنیاطلبی هستند و اگر کسی آرزویش خانه ابدی است حتما به آن دست خواهد یافت.

استاد بین المللی قرآن خاطر نشان کرد: قرآن سراسر نور و پاکی و صفا است و باید خداوند را شاکر باشیم که به سمت این نور جذب شده ایم. تبریک عرض میکنم خدمت شما که به این سمت آمده اید؛ قطعا در وجود شما آثاری از قرآن وجود داشته که به این سمت هدایت شده اید. حفظ قرآن از اهمیت والایی برخوردار است؛ زیرا قرآن به ما نیاز ندارد که آن را حفظ کنیم. این نیاز خود ما است که از طریق حفظ قرآن، در زندگی انس بگیریم و به سعادت برسیم.

حسنی به صحبت رهبر انقلاب که فرمودند به ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور نیازمندیم اشاره کرد و افزود: ۱۰ میلیون حافظ قرآن نیاز داریم که از هر ۸ نفر نیاز به یک حافظ کل قرآن داریم. منظور این نیست که صرفا الفاظ را حفظ کند بلکه فرد بخاطر مراوده با قرآن، با احکام و کلمات آن انس می‌ گیرد و به سمت معارف آن جذب شده و آن‌ ها را در زندگی به کار میگیرد. یکی از باب های ورود به عمل در قرآن حفظ آن است که قرآن در ما نهادینه می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه مهم حافظان قرآن در جامعه گفت: متاسفانه فرهنگ حفظ قرآن در جامعه به خوبی نهادینه نشده است و نیاز است ما به عنوان مربی، جایگاه حافظان قرآن را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم و برای حفظ قرآن تبلیغ کنیم تا جایی که خانواده‌ ها به دنبال کسب این ارزش برای فرزندان خود باشند.

حسینی گفت: بزرگترین کاری که انسان میتواند برای موفقیت خودش در زندگی انجام دهد این است که افرادی شبیه خودش تربیت کند. لذا خواهشمند هستم که شما حافظان قرآن در محله و خانه خود به تعلیم قرآن به دیگران بپردازید حتی اگر تعداد افراد کم باشند.


دانش آموز خبرنگار:زهرا زراعت‌کار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار