احمدیان: تغییر در ژئوپلیتیک قفقاز، ناامن‌کننده و موجب بی‌ثباتی و تصاعد بحران است

تهران‌(پانا) - دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با اشاره به آخرین تحولات منطقه قفقاز تصریح کرد هر گونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه، ناامن‌کننده و موجب بی‌ثباتی و تصاعد بحران است.

کد مطلب: ۱۴۰۹۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
احمدیان: تغییر در ژئوپلیتیک قفقاز، ناامن‌کننده و موجب بی‌ثباتی و تصاعد بحران است

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان که حوالی ظهر امروز وارد تهران شد، بعدازظهر با علی اکبر احمدیان دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان دیدار و با وی درباره امور دوجانبه، تحولات منطقه قفقاز و مسائل بین‌المللی گفت و گو کرد.

در این دیدار احمدیان با اشاره به آخرین تحولات منطقه قفقاز و ضرورت تلاش همه طرف‌ها برای استقرار آرامش و امنیت در منطقه اظهار کرد: هر گونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه، ناامن‌کننده و موجب بی‌ثباتی و تصاعد بحران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تبیین سیاست اصولی و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری و تعامل با همسایگان و ایجاد منطقه‌ای عاری از هرگونه تنش و درگیری افزود: گفت و گوهای صریح و سازنده میان کشورهای منطقه بسترساز امنیت پایدار، توسعه متوازن و رفاه و آسایش مردم منطقه است.

احمدیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه بسترهای لازم را فراهم آورده، نشست بین کشورهای منطقه را تمهید کند. دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان با تاکید بر تعاملات و همکاری‌های اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و ضرورت افزایش مبادلات تجاری مشترک، آمادگی کشورمان را برای ارتقاء سطح روابط در همه حوزه‌ها اعلام کرد.

در این دیدار همچنین «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با اشاره به روابط دیرینه دو کشور آمادگی ایروان را برای توسعه همه‌جانبه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی در برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز، استمرار نقش‌آفرینی کشورمان در این زمینه را خواستار شد. گریگوریان، همچنین پروژه‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی میان دو کشور را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و بر اجرای هر چه سریع‌تر آنها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار