مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی:

همه لحظه‌های زندگی دانش‌آموز در معرض تربیت و پرورش قرار دارد

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت لحظه به لحظه زندگی دانش‌آموزان در معرض تربیت و پرورش قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
همه لحظه‌های زندگی دانش‌آموز در معرض تربیت و پرورش قرار دارد

مسعود سعادتی در گردهمایی مشترک معاونین پرورشی و تربیت بدنی و فرماندهان حوزه های بسیج دانش آموزی نواحی و مناطق آذربایجان شرقی گفت: تمرکز دولت و وزارت بر روی برنامه های پرورشی اهمیت تربیت را نشان می دهد که نیاز امروز جامعه است.

وی بیان کرد: عمیقا باور داریم که در دوران کرونا اهمیت آموزش و پرورش نشان داده شد اما نباید به این موضوع قانع بود چرا که در حوزه پرورشی خلا وجود دارد و برنامه های کلی که نتیجه بخش نبود باید کنار گذاشته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به برنامه فراگیر پرورشی اشاره کرد و گفت: محورها در این برنامه از اول سال تحصیلی تا پایان تعریف شده است.

سعادتی محورهای برنامه فراگیر پرورشی را ایمان، هویت، امید، نشاط و خردورزی خواند و گفت: برای رسیدن به اهداف تعیین شده بر اساس این محورها تلاش شود و در پایان سال تغییر و تحول را شاهد باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات پرورشی قابل سنجش نیست، افزود: اگر با هم فکری معاونین شاخص های کمی را ایجاد کنیم، اقدامات کیفی را قابل سنجش خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: سیاست آموزش و پرورش کم کردن بخشنامه ها است و مدارس را موظف کنیم که امور مدرسه و فعالیت های فرهنگی و اجرایی توسط دانش آموزان اجرا شود تا دانش آموزان تعلق خاطر به مدرسه داشته باشند.

سعادتی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش متعلق به تمام مردم است و با توجه به اینکه آموزش تخصصی است اما کمک رسان در تمام موارد پرورشی و تربیتی است و لحظه های زندگی دانش آموز در معرض تربیت و پرورش از جنبه های مثبت و منفی قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: حضور ائمه جماعت در مدارس و همکاری تنگاتنگ بسیج و تشکل ها نقطه مثبت است و برنامه ما همیاری اولیا با این دستگاه برای مدیریت تخصصی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار