رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان گلستان خبر داد:

برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در تمامی مدارس استان گلستان

گلستان (پانا) - رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گلستان از برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس از یکم تا پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲ خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در تمامی مدارس استان گلستان

مصطفی حسین آبادی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان گلستان گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید، تمامی مدارسی که بیش از ۱۰ دانش آموز دارند و دارای شرایط تشکیل انجمن اولیا و مربیان هستند، انتخابات انجمن اولیا و مربیان خود را از یکم تا پانزدهم مهرماه برگزار می کنند.

حسین آبادی ضمن کلیدی دانستن نقش انجمن های اولیا و مربیان در پیشبرد اهداف مدارس، اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان مدرسه در تصمیم سازی و تصمیم گیری فعالیت های آموزش و تربیتی مدرسه نقش اصلی را ایفا می کند و در راستای همسویی فعالیت‌های تربیتی خانواده، معلمان و مربیان فعالیت می کند، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به این مورد اشاره شده است که خانواده باید در تمام سطوح تصمیم‌گیری در آموزش‌ و پرورش مشارکت داشته باشد.

حسین آبادی تصریح کرد: شعار انجمن های اولیا و مربیان در سال تحصیلی جدید، ( تربیت حکیمانه، حکمرانی خانواده) است، بنابراین خانواده حق دارد در روش‌های تربیتی، مدیریت و فعالیت‌های مدرسه حضور پیدا کرده و اظهارنظر کند.

وی افزود: مطالبات خانواده‌ها از طریق انجمن های اولیا و مربیان پیگیری می‌شود و تمامی دستورالعمل‌ها و فعالیت‌هایی که در مدارس اجرا می شوند با حضور نمایندگان اولیا صورت می پذیرند.

حسین آبادی در پایان اضافه کرد: آگاهی از حقوق خانواده در مدرسه و اطلاع پیدا کردن خانواده‌ها از این حق و مسئولیت‌ها موضوعی است که باید بیشتر به آن پرداخت. همچنین باید تلاش مضاعفی در ارائه آموزش های گوناگون به اولیا جهت ارتقا سطح آگاهی آن ها صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار