دادستان مرکز استان هرمزگان:

ترخیص ۴۷ هزار تُن روغن آلوده از بندر شهید رجایی صحت ندارد

تهران (پانا) - دادستان مرکز استان هرمزگان ادعای یک فعال رسانه‌ای مبنی بر ترخیص ۴۷ هزار تُن روغن آلوده از بندر شهید رجایی را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۲۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ترخیص ۴۷ هزار تُن روغن آلوده از بندر شهید رجایی صحت ندارد

عارف اکبری در این باره گفت: سازمان غذا و دارو آزمایش‌هایی را بر روغن‌های وارداتی انجام داد و برخی از محموله‌ها که از نظر سلامت و کیفیت مشکلی نداشتند، اجازه ترخیص یافتند و یک محموله ۴۴ هزار تنی که فاقد سلامت و استانداردهای لازم و تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو بود، اجازه ترخیص نیافتند و همچنان در مخزن‌ها هستند.

دادستان مرکز استان هرمزگان ادامه داد: روغن‌های ترخیص شده اجازه سازمان غذا و دارو را داشتند اما محموله ۴۴ هزار تنی روغن‌های آلوده اجازه ترخیص نیافت و همچنان در مخزن‌های بندر هستند.

اکبری افزود: روغن‌های ترخیص شده هیچ مشکلی نداشتند و مطمئن باشید اگر حتی یک هزارم درصد هم مشکل داشتند به هیچ وجه اجازه ترخیص نمی‌یافتند.

وی تأکید کرد: ما مستند قانونی داریم که روغن‌های ترخیص شده هیچ مشکلی ندارند.

دادستان مرکز استان هرمزگان همچنین اظهار کرد: سازمان غذا و دارو و گمرک که نهادهای دولتی هستند از همان دو سال قبل که محموله روغن‌ها به کشور آمد، مانع ترخیص روغن‌های آلوده شده‌اند و این ادعا که دولت این روغن‌ها را ترخیص کرده است، صحیح نیست.

اکبری گفت: این ۴۴ هزار تن روغن از نظر سازمان غذا و دارو قابلیت مصرف انسانی ندارند و به همین دلیل از دو سال قبل تاکنون اجازه ترخیص نیافته‌اند اما روغن‌های ترخیص‌شده هیچ مشکلی برای مصرف ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار