ادامه توسعه سایت پسماند گلستان در گرو اجرای شروط سازمان حفاظت محیط زیست

تهران (پانا) - سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد توسعه سایت پسماند استان گلستان منوط به اجرای کامل شروط ١٣ گانه این سازمان است.

کد مطلب: ۱۴۰۷۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ادامه توسعه سایت پسماند گلستان در گرو اجرای شروط سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست، ایرج حشمتی در جلسه ستاد ملی مدیریت پسماند کشور با صورت جلسه مربوط به مدیریت پسماند استان گلستان در رابطه با صدور مجوز برای سایت زباله این استان اظهار کرد: این مجوز در سال ۱۳۸۹ صادر شده و کیفیت گزارش‌های ارزیابی در آن زمان خیلی بالا نبوده است.

وی ادامه داد: همچنین در گزارش‌ها به موضوع کاهش زباله از مبدا اشاره نشده است که این برنامه بسیار مهم است و باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در گزارش ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست شروط ۱۳گانه‌ای ذکر شده است که باید به طور کامل اجرا شود و اگر چنین نباشد باید به مسئله ورود کنید.

حشمتی با بیان اینکه در بازدیدی که علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست از این سایت داشته، اینطور دیده شد که سایت پسماند دارای عارضه است، تاکید کرد: اگر سایت از کنار رودخانه عبور کند باید تمهیداتی برای این موضوع در نظر گرفته شده و به سازمان ارائه شود. گزارش‌های پایش باید به طور مداوم به سازمان داده شده و بار دیگر تاکید می‌کنم که اجرای شروط ۱۳گانه الزامی است.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان نیز در این نشست گفت: در استان گلستان مدیریت واحد پسماند داریم که بر عهده سازمان پسماند شهرداری‌هاست. در این استان سه مرکز دفن پسماند داریم.

محمدرضا کنعانی ادامه داد: ۸۸.۹ درصد پسماندها در استان مدیریت شده و تنها ۱۰۵ تن در روز دفن غیراصولی می‌شود. در استان گلستان ۱۰۰ درصد پسماندهای شهری و ۷۵ درصد پسماند روستایی مدیریت شده و به مراکز دفن می‌رود. همچنین روزانه ۲۸۵ تن پسماند را از استان مازندران تحویل می‌گیریم که این تحویل در سایت غرب استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تاسیس چهارمین مرکز مدیریت پسماند در این استان، گفت: برای جانمایی سایت جدید پسماند، مطالعه‌ای توسط دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجام شده که در ابتدا ۱۰ پهنه با رعایت الزامات سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب شد که از میان آنها به دو پهنه برتر و سپس به یک پهنه نهایی در شمال استان رسیدیم که همه الزامات لازم را داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار