رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش البرز:

درخشش دانش آموزان البرزی در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور

کرج (پانا)- رئیس اداره استعداد های درخشان اداره کل آموزش و پرورش البرز از درخشش دانش آموزان این استان در المپیادهای علمی کشور دوره تابستان ۱۴۰۲ خبرداد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش آموزان البرزی در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور

رضا شکیبا رئیس اداره استعداد های درخشان اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: المپیادهای علمی دانش آموزی در سه مرحله برگزار می‌شود و دانش‌آموزانی که حد نصاب قبولی در مرحله اول را کسب کنند می‌توانند در مرحله دوم این المپیاد شرکت کنند؛ پذیرفته شدگان مرحله دوم نیز به دوره آموزشی تابستان و در نهایت به دوره آموزشی طلایی کشور راه پیدا خواهند کرد.

رئیس اداره استعداد های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان هدف از برگزاری این المپیادها را ارتقای سطح علمی دانش آموزان، ایجاد روحیه نشاط و نوآوری برای جوانان و نیز شکوفایی استعدادهای آنان دانست و افزود: در آزمون مرحله مقدماتی المپیادهای علمی مدارس سمپاد استان البرز ۲۱۹۹ نفر شرکت کردند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تعداد قابل توجهی از دانش آموزان به مرحله اول المپیاد های علمی راه یافتند و در نهایت پنج نفر از دانش آموزان البرزی توانستند با غلبه بر رقبای خود به مدال های رنگینی در المپیادهای فیزیک، ریاضی و زیست دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: محمدعلی حاجی فرج‌زاده، کسری سلگی و امیرحسین سعیدی کیا مدال برنز المپیاد فیزیک را از آن خود کردند، همچنین علی سینایی در المپیاد ریاضی به مدال برنز دست یافت و مهدی یغمایی در المپیاد زیست رتبه دوم را بدست آورد.

گفتنی است هرساله المپیادهای علمی دانش آموزی در رشته‌های ادبی، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، جغرافیا، ریاضی، زیست شناسی، سلول‌های بنیادی، شیمی، علوم زمین، فیزیک، کامپیوتر، نانو فناوری و نجوم و اختر فیزیک برگزار می‌شود..

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار