مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش مطرح کرد؛

مدارس یکی از درخشان‌ترین نهادها در هشت سال دفاع مقدس بودند

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس در زمان هشت سال دفاع مقدس از درخشان ترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی بوده‌اند، گفت هرکدام از بخش‌های نظام و تعلیم و تربیت در صفوف خط‌شکنی خط مقدم بودند و باور آن‌ها به حقانیت، مظلومیت و درک دفاع از ایران اسلامی بر اساس مبنا بود.

کد مطلب: ۱۴۰۷۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مدارس یکی از درخشان‌ترین نهادها در هشت سال دفاع مقدس بودند

همایش تجلیل از رزمندگان فرهنگی دفاع مقدس به‌مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس صبح امروز، ۴ مهر ۱۴۰۲ با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، زهرا پناهی‌روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان این وزارتخانه برگزار شد.

در این مراسم زهرا پناهی‌روا با بیان این‌که تقارن ایام بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس تبلور پیام تعهد و تخصص است، اظهار کرد: باید این دو مورد در کنار هم باشند تا بشریت از گرداب جهالت نجات یابد. تقارن این دو ایام مهم فرصتی مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر نسل امروز با ارزش‌های دفاع مقدس خواهد بود و زمینه تعمیق و ترویج ارزش‌ها را نیز فراهم ‌می‌کند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دفاع مقدس مدرسه انسان‌سازی بود، گفت: اصلی‌ترین شاخصه رزمندگان التزام به اسلام عزیز بود، چنین التزامی شجاعت‌شان را با عبادت ترکیب کرد و باعث شد تا در مقابل هر چیزی که برخلاف آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است، نفوذناپذیر باشند.

پناهی‌روا با اشاره به اینکه مدارس در زمان هشت سال دفاع مقدس از درخشان‌ترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی بوده‌اند، عنوان کرد: هر کدام از بخش‌های نظام ‌تعلیم و تربیت در صفوف خط‌شکنی خط مقدم بودند‌.

وی افزود: خط مشی ما ترویج نماز، زنده نگهداشتن فرهنگ قرآن و ارزش‌های دفاع مقدس است چرا که دانش‌آموزان امروز باید در کنار دروس خود، درس اخلاق، تفکر و میهن دوستی بیاموزند چرا که قطعا آینده کشور درخشان‌تر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار