همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مدارس انجام شد:

افتتاح آموزشگاه مشترک دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی در ‌پاسارگاد‌

کمالی: کمک‌های جهانی به اتباع کمتر از نیم درصد هزینه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد

تهران (پانا) - همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مدارس، آموزشگاه مشترک دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی در شهرستان پاسارگاد استان فارس افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح آموزشگاه مشترک دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی در ‌پاسارگاد‌

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، ابوالفضل کمالی در آیین افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه ابتدایی حافظ ویژه دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی محله بوکان سعادت‌شهر شهرستان پاسارگاد استان فارس گفت: جمهوری اسلامی ایران در بحث اتباع خارجی، آزمایش خود را به بهترین شکل پس داده و نمره بالایی کسب کرده است.

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته و کمتر از سه ماه، ۲۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع خاجی وارد کشور شدند و ما توانستیم آن‌ها را ساماندهی دهیم و در مدارس مشغول به تحصیل شوند، امروز شما شاهد هستید که در مدرسه‌ای که تازه افتتاح شده دانش‌آموزان اتباع بدون هیچ‌گونه استثنایی در کنار دانش‌آموزان ایرانی مشغول به تحصیل هستند.

کمالی گفت: این در حالی است که متاسفانه کمک‌های جهانی که خیلی هم مطرح می‌شود کمتر از نیم درصد هزینه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد. برای هرسال، ۱۵۰ مدرسه ویژه اتباع نیاز داریم در حالی که امور پناهندگان سازمان ملل متحد از سال ۲۰۲۰ تاکنون فقط برای احداث۲۰ مدرسه کمک کرده است. این نشان می‌دهد که هزینه‌های جوامع بین‌الملل نسبت به هزینه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران برای دانش‌آموزان اتباع خرج می‌کند، بسیار پایین است.

کمالی در پایان با بیان اینکه در استان فارس ۴۵ هزار و در کل کشور ۷۰۰ هزار نفر دانش‌آموز اتباع مشغول به تحصیل هستند گفت: این نشان می‌دهد که استان فارس جزء استان‌هایی است که رقم بالایی از اتباع را دارد و نیاز به مشارکت و مساعدت بیشتری برای این استان است.

رئیس دفتر شیراز کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز در این مراسم از جمهوری اسلامی ایران به جهت سیاستی که در نگاه به آموزش اتباع خارجی دارد تقدیر کرد.

خانم اُولگا کیم گفت: در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ آژانس پناهندگان سازمان ملل برای تامین ۳ واحد آموزشی در استان فارس اقدام و تامین بودجه کرد که دو پروژه جهرم و پاسارگاد به‌طور صددرصد بودجه آنها تامین و به احداث و به بهر‌ه‌برداری رسیدند.

رئیس دفتر شیراز کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ضمن تشکر از جامعه جهانی به خاطر پشتیبانی مداوم در بحث حوزه آموزش در ایران از کشور ایران نیز خواست که درخصوص اخذ مدارک تحصیلی و کارت اقامتی اتباع تازه وارد تسهیلات جدیدی را داشته باشد چرا که این کار در چند مرحله انجام می‌شود.

اُولگا کیم در پایان با بیان اینکه حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش و نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت و ارسنجان و‌ پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه نشان از اهمیت دولت ایران به تحصیل اتباع است، گفت: با توجه به نقشه توسعه وزارت آموزش و پرورش، یونیسف آمادگی برای هرگونه همکاری دارد و سعی می‌کنیم علاوه بر آموزش و پرورش، با مجلس شورای اسلامی نیز وارد همکاری شویم.

رئیس دفتر شیراز کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان کیم از مردم شهرستان پاسارگاد نیز به خاطر میزبانی کردن از پناهندگان و زندگی شانه به شانه با آن‌ها قدردانی کرد.

آموزشگاه ۱۲ کلاسه ابتدایی حافظ بوکان سعادت شهر شهرستان پاسارگاد استان فارس ویژه تحصیل دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی است و دومین مدرسه اتباع خارجه است که طی دو هفته گذشته در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار