کمیته مشترک اقتصادی ایران و مصر تشکیل می‌شود

تهران(پانا)- وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر دارایی مصر دیدار و گفتگو کرد این نخستین دیدار مقامات اقتصادی دو کشور پس از یک دهه است.

کد مطلب: ۱۴۰۷۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کمیته مشترک اقتصادی ایران و مصر تشکیل می‌شود

به گزارش شادا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که برای شرکت در نشست بانک آسیایی زیرساخت به مصر سفر کرده است با محمد معیط وزیر دارایی مصر دیدار و درباره با تحولات روابط دو جانبه بویژه مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین دو کشور گفت و گو کرد.

وزیر اقتصاد کشورمان در این دیدار با تاکید بر عزم دولت برای توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه و منطقه و ظرفیت های فراوان موجود در دو کشور بزرگ و تاریخ ساز مصر و ایران بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری های فی مابین در زمینه بانک آسیایی زیرساخت، بانک توسعه اسلامی، بانک مشترک مصر و ایران، شرکت نساجی مصر و ایران و شرکت مشترک کشتیرانی، بر اولویت انتقال فناوری داروسازی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

وزیر دارایی مصر نیز بر آمادگی کشورش برای اجرایی و عملیاتی کردن پیشنهادات مطرح شده توسط خاندوزی تاکید و اظهار داشت: مصر بسط و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم می داند و امیدواریم به زودی شاهد ارتقای روابط دو کشور باشیم .

وی تصریح کرد: دو کشور می توانند در زمینه گردشگری، تشویق سرمایه‌ گذاری از طریق توافقات و تفاهم نامه های گمرکی و کاهش تعرفه ها و مالیات و تولیدات مشترک همکاری کنند .

وزیر اقتصاد کشورمان برای تداوم ارتباطات و پیگیری طرح های مورد بحث پیشنهاد کرد کمیته مشترکی فی مابین معاونین وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و وزیر دارایی مصر تشکیل شود که مورد توافق قرار گرفت .

همچنین همکاری در زمینه موضوعات گمرکی، تعرفه ها و حمایت بانک ها از تجار و سرمایه گذاران از جمله محورهایی بود که مورد توافق وزرای دو کشور قرار گرفت .

این ملاقات که در فضایی دوستانه با استقبال وزیر دارایی مصر برگزار شد در واقع اولین ملاقات در زمینه مباحث اقتصادی فی مابین دو کشور در دهه گذشته و بعد از ملاقات اخیر وزرای خارجه دو کشور در نیویورک محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار