جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر:

مبارزه مردم ایران‌ اسلامی در دوران هشت سال دفاع‌مقدس جنبه بازدارندگی داشت

اسلامشهر (پانا) - جانشین فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر، جنگ را پدیده‌‌ای نامطلوب دانست که خسارت‌های مالی و جانی فراوانی دارد، اما آن را منبعی از تجارب برشمرد، خصوصا زمانی که مبارزه جنبه دفاعی، مشروع و بازدارندگی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه مردم ایران‌ اسلامی در دوران هشت سال دفاع‌مقدس جنبه بازدارندگی داشت

سرهنگ اسماعیل جعفری، جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) اسلامشهر در نشست خبری که در سالن جلسات فرماندهی منطقه به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، در تحلیلی از هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: از جمله اهداف سیاسی هجوم رژیم بعثی عراق در دوران صدام حسین، که با حمایت بیش از ۳۲کشور همراه بود، جلوگیری از صدور و گسترش انقلاب اسلامی ایران به سراسر جهان بود؛ اما جمهوری‌اسلامی در جریان هشت سال دفاع‌مقدس با رهبری امام راحل، انقلاب‌اسلامی را به جهان صادر کرد و در زمان این جنگ نابرابر مظلومیت ما و ستم متجاوزان را ثابت کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: جنگ پدیده‌‌ای نامطلوب است که خسارت‌های مالی و جانی فراوانی دارد، اما منبع تجارب است. خصوصا زمانی که مبارزه جنبه دفاعی، مشروع و بازدارندگی داشته باشد؛ در دوران هشت سال دفاع‌مقدس ایران‌ اسلامی دوستان و دشمنان خود را شناخت و به این نتیجه رسیدیم که به ظرفیت داخلی خود اتکا داشته باشیم.

جعفری تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی ما حتی برای واردات سیم خاردار و گلوله‌های اسلحه در تحریم قرار داشتیم، با این حال تمامیت ارضی کشور را حفظ کردیم و سپس صنایع موشکی و نظامی را توسعه دادیم و در مجموع قدرت پوشالی ابرقدرت‌های شرق و غرب را شکستیم.

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) اسلامشهر با اشاره بر مطالعات، تجربیات و اسناد موجود در رابطه با هشت سال دفاع‌مقدس تأکید کرد: براندازی نظام نوپای جمهوری‌ اسلامی ایران و تجزیه کشور به مناطق خودمختار با اقدامات خشن از سوی گروه‌های مختلف مانند، خلق عرب، دموکرات و ... از اهداف اصلی دشمنان بود تا توسط جنگ، انقلاب‌اسلامی ایران را از پا دربیاورند؛ آنها سعی داشتند مرزهای بین‌المللی را تغییر و بخش‌هایی از کشورایران را تصرف کنند، اما جمهوری‌اسلامی، با ایران دوران رژیم پهلوی فرق بسیار داشت و آنها در تصور و خیال‌های خود قصد داشتند مانند گذشته در اثر جنگ یا شکست ایران، خاک کشور را تصرف کنند، اما ملت غیور ایران‌ اسلامی در هشت سال دفاع‌مقدس با وجود تمام مشکلات، یک وجب از خاک ایران زمین را به دشمن واگذر نکردند.

وی دوران هشت سال دفاع مقدس را سراسر درس و تجربه دانست و افزود: صدام با زیرپا گذاشتن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر جنگ را آغاز و در نهایت با پذیرش قطعنامه 598 به رئیس جمهور وقت ایران نوشت، به هرآنچه که خواستید رسیدید و اقدامی به غیر از مبادله اسناد باقی نمانده است و این یعنی شکست. هشت سال دفاع‌مقدس نتایج درخشانی از جمله گسترش صنایع و توسعه دانش‌نظامی، بازسازی ارتش، ایجاد سپاه پاسداران با پشتوانه بسیج مردمی و ...را به همراه داشت.

جعفری خاطرنشان کرد: در طول هفته دفاع مقدس، برنامه‌های گوناگونی با همکاری ادارات و نهادهای مختلف از جمله،برگزاری اردوهای جهادی، پزشکی در مناطق کم‌برخوردار اسلامشهر راخواهیم داشت.

خبرنگار دانش‌آموز: هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار