مدیر آموزش و پرورش کلات:

ایران قوی با مدرسه قوی شکل می‌گیرد

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات عنوان کرد ایران قوی با مدرسه قوی شکل می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ایران قوی با مدرسه قوی شکل می‌گیرد

آیین نواختن زنگ مهر، ایثار و نماز همزمان با سراسر استان و شهرستان کلات به صورت نمادین با حضور مسئولین استانی و شهرستان در آموزشگاه پسرانه ابتدایی پیریان برگزار شد.

رمضان پروانه، مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در این مراسم گرامیداشت یاد و خطره شهدا، بویژه شهدای معلم و دانش آموز و فرارسیدن سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس بیان کرد: آغاز بهار تعلیم و تربیت را به همه معلمان، تیزبین ترین دیدبانان عرصه تعلیم و تربیت، اولیا و دانش آموزان تبریک عرض می کنیم.

وی تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس را فرصتی برای درس گرفتن از پیام های این هفته دانست و تشریح کرد: هفته دفاع مقدس به ما آموخت که قدرتمندترین سلاح مقابله و جلوگیری با تهدیدات دشمنان "وحدت و همبستگی" است. هفته دفاع مقدس فقط یک مبارزه نظامی نبود، بلکه مفهوم فرهنگی و جامعه شناختی بود، مبارزه برای هویت ملی، دین و برای ارزش ها بود.

پروانه در ادامه افزود: حضور این جمع در این مراسم این پیام را می رساند که باید به مدرسه برگردیم، کانون تحول مدرسه است، پیشرفت بدون توجه به مدرسه در کشور نخواهد افتاد.

رمضان پروانه اظهار کرد: از هفته دفاع مقدس یاد گرفتیم که مدیریت جهادی حلال مشکلات است و معلم تحول گرا در یک مدرسه اثربخش می تواند تحول ایجاد کند. شعار امسال ما اخلاقمداری است، اخلاقمداری اصلی ترین رکن تربیت و برگرفته از سیره و روش پیامبر گرامی اسلام و تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است. در ماموریت اصلی ما که اجرای سند تحول آموزش و پرورش است بر موضوع اخلاق مداری تاکید ویژه ای شده است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت گفـت: امروز در سراسر شهرستان کلات بیش از 8000 دانش آموز و 800 معلم کار خود را با شعار اخلاقمداری، مهر مهدوی که همزمان شده است با ایام آغاز امامت حضرت مهدی موعود(عج)، معلم تحول گرا و مدرسه اثربخش، آغاز خواهند کرد. همزمان با نواخته شدن زنگ مهر، زنگ ایثار و شهادت و زنگ نماز به صدا در خواهد آمد. در اسلام بر این امر بسیار تاکید شده است." الَّذِینَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ "اولین نشانه مومنان و صالحان در روی زمین اقامه نماز است.

مدیر آموزش و پرورش کلات افزود: امروز همه همکاران ما در کلاس درس، برای ساختن تمدن نوین اسلامی که مولفه های اصلی آن علم و پژوهش، عدالت، اخلاق و استکبارستیزی است، تلاش می کنند. ایران قوی با مدرسه قوی شکل می گیرد.

پروانه اظهار کرد: ما در سال جدید موضوع تربیت تمام ساحتی در همه مدارس را دنبال خواهیم کرد. ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش مورد توجه همکاران ما به جد خواهد بود. از حضور همه شما دانش آموزان و اولیا، معلمان، مسئولان و خانواده شهدا، شما شرکای تعلیم و تربیت که امروز در کنار ما بودید صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم با همراهی شما سالی توام با موفقیت و سرشار از نشاط و پویایی را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار