نماینده ولی ‌فقیه در خراسان‌شمالی:

مسابقه و کرسی تلاوت قرآن بین نونهالان و جوان‌ها در مساجد برگزار شود

بجنورد (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی عنوان کرد مسابقه و کرسی تلاوت قرآن بین نونهالان و جوان‌ها در مساجد برگزار شود.

کد مطلب: ۱۴۰۵۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه و کرسی تلاوت قرآن بین نونهالان و جوان‌ها در مساجد برگزار شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در آیین اختتامیه استانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه در رابطه با ظرفیت بالای زبان عربی گفت: خداوند خودش با استفاده از این زبان هنرنمایی کرده و فرموده: من خداوند به میدان آمده و این قرآن را برای شما آورده ام و هیچ کسی توانایی نوشتن چنین کتابی را ندارد.

وی در ادامه افزود: قرآن دارای کلمات موزون، آهنگ و معانی زیبایی است و مثال‌های قرآنی و تعبیرات حقوقی، سیاسی، اجتماعی و... در وجود ائمه اطهار (ع) به ویژه در وجود پیامبر اکرم (ص) تجسم و در وجود امام علی (ع) اوج پیدا می‌کند و اگر زیبایی‌های قرآن در جامعه پیاده شود، با قرائت، ترتیل و مطالعه تفسیر، جایگاه همه مردم بالاتر از فرشتگان خواهد شد.

امام جمعه شهرستان بجنورد با بیان اینکه هیچ زبانی همچون زبان عربی از ظرفیت معانی بلندی برخوردار نیست، تصریح کرد: هر کسی که با این زبان آشنا باشد از خواندن اشعار عربی لذت خواهد ‌برد و ما هم هر چقدر زمان برای قرآن بگذاریم وقت تلف نکرده‌ایم. این استان دارای اساتید بسیار خوبی است و اگر ما می خواهیم مباحث قرآنی در جامعه رشد کند، باید جلسات متعدد وجود داشته باشد و مجموعه‌های مردمی هم پای کار بیایند و در هر کجا، یکی از این عزیزان آن محافل را مدیریت کند.

نوری در پایان از تلاش های کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بابت موفقیت در برگزاری و روشن نگه داشتن چراغ مسابقات قرآن کریم در سطح شهرستان های استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: با توجه به میزبانی در برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم توسط این استان، همه مسئولان عنایت داشته و پای کار بیایند، چرا که همه مسئولیت بر عهده اوقاف نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی نیز با بیان اینکه قرآن، حلقه وصل انسان به خدا است، گفت: قرآن کریم به عنوان یکی از معجزه های الهی، محتوای همه کتاب‌های آسمانی از جمله زبور، تورات، انجیل و ... را در وجود خودش دارد و برای بشریت و اشرف مخلوقات نازل و در اختیار مسلمین قرار داده شده و همچنین راه گذشته را بیان و راه آینده را نیز ترسیم کرده تا راه روشنی را برای آنان نشان بدهد.

حسن ناهیدی افزود: مفسران کتاب و وحی الهی، پیامبران و ائمه خدا (ع) هستند و انواع ایسم‌ها و تفکرات راه به جایی نبردند و همه ما، نیازمند کتاب الهی قرآن هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: در مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ۱۴۳۷ نفر در کلیه رشته‌های آوایی و معارفی در سطح استان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۹۶۱ نفر زنان و ۴۷۱ نفر مردان هستند.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی افزود: در بخش آوایی ۵۵۰ نفر در سطح شهرستان‌ها به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۲۹ نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده و در پایان برگزاری مسابقات استانی، ۴۵ نفر حائز رتبه‌های اول تا سوم شده‌ و به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا کردند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بخش آقایان و در رشته حفظ کل، حمید رحمتی (شیروان)، مهدی دری و محمدرضا عظیمی (بجنورد)، در رشته حفظ بیست جزء امین امینی فرد (اسفراین)، سجاد فیاضی و عبدالله نوری زاده (شیروان)، در رشته حفظ ده جزء علی فروتن (بجنورد) و امین الهی (اسفراین) و در رشته حفظ ۵ جزء امیر حسین احمدی (اسفراین) و در رشته قرائت تحقیق علی شکفته، مصطفی امانی و مجتبی روئینی فرد (اسفراین)، در رشته ترتیل علی کوثری پور (اسفراین)، مصطفی قوی بنیه و حسین افروز (بجنورد)، در رشته دعا خوانی محمد غریب (بجنورد)، مصطفی محمدنیا (جاجرم) و مسعود یحیی آبادی (اسفراین) و در رشته اذان عادل صمدی (بجنورد)،علی اصغر قلعه نوعی و سید مهدی شمس الدینی (اسفراین) حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

حجت الاسلام علی پرهیزکار حائزین رتبه های اول تا سوم در بخش بانوان و در رشته حفظ کل را سیده زهرا نجم‌الدین حسینی (فاروج)، فاطمه اسدی (بجنورد) و فهیمه تنهایی (بجنورد و رازوجرگلان) و در رشته حفظ 20 جزء اعظم ایزانلو (بجنورد و رازوجرگلان)، حمیده خوش سیرت (تیتکانلو فاروج) و زهرا بهادری (بجنورد و رازوجرگلان) و در رشته حفظ 10 جزء فاطمه زراعتکار (شیروان)، رقیه قوش قلعه (بجنورد و رازوجرگلان) و زبیده دانایی مقدم (شیروان) و در رشته حفظ5جزء پریسا جلایر (بجنورد و رازوجرگلان)، لیلا حسن زاده (گرمه وجاجرم) و زینب کاظمی (بجنورد و رازوجرگلان) و در رشته قرائت تحقیق فاطمه قدرتی (اسفراین)، الهام علیزاده (شیروان) و معصومه بهروز (بجنورد و رازوجرگلان) و در رشته ترتیل مهلا رجبی (بجنورد)، فائزه تاجری (گرمه وجاجرم) و زهره جنتی (شیروان) و در رشته دعا خوانی شهناز رضازاده (اسفراین)، سمانه قدرتی و زهرا گل زاده (شیروان) اعلام کرد.

وی از همکاری داوران، ناظران، عوامل اجرایی و حضور همه شرکت کنندگان در مسابقات آوایی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تشکر کرد و با بیان عرض تبریک به منتخبین این مرحله، برای درخشش آنان در مراحل بعدی مسابقات آرزوی موفقیت کرد.

لازم به یادآوری است، محمد مهدی محمدی شکیبا و فاطمه خانی‌زاده به عنوان ناظرین و رضا عابدین ‌زاده (حسن حفظ)، محمدجواد رجایی (تجوید)، مجید رمضانی (وقف و ابتدا)، سعید حاجی ابراهیمی (لحن)، مهدی خیرآبادی (صوت) و فرزانه بیات (حسن حفظ)، زهرا رستمی (تجوید)، فهیمه سادات موسوی نیا (لحن) و راحله هدایتی (صوت) داوری این دوره از مسابقات را بر عهده داشتند.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار