معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هرمزگان خبر داد؛

آغاز کلاس‌گذاری دوره های سوادآموزی استان هرمزگان

هرمزگان (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هرمزگان اعلام کرد کلاس‌گذاری و آموزش دوره‌های مختلف سوادآموزی در سال تحصیلی ۱۴۰۲ در استان آغاز شده که حجم ابلاغی برای سال تحصیلی جدید ۱۱ هزار نفر است.

کد مطلب: ۱۴۰۴۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز کلاس‌گذاری دوره های سوادآموزی استان هرمزگان

احمد جعفری، معاون سوادآموزی استان هرمزگان ضمن تبیین اهمیت سواد و ریشه‌کن شدن بی‌سوادی اظهار کرد: کلاس‌های سوادآموزی در سال تحصیلی گذشته، افزون بر 117 درصد حجم ابلاغی تحت پوشش قرار گرفتند که این عدد رضایت‌بخش است.

جعفری ضمن تشریح دستورالعمل کلاس گذاری سال1402 حجم ابلاغی تحت پوشش در سال تحصیلی جاری را 11 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: این حجم ابلاغ شده برای پوشش دوره سوادآموزی 4هزار و 200 نفر، برای دوره انتقال 4هزار و 2800 نفر برای دوره تحکیم در نظر گرفته شده است که این دوره ها برای آموزش سوادآموزان ایرانی و اتباع خارجی برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرایی کردن برنامه های مکمل در کنار برنامه های آموزشی حوزه سوادآموزی بیان کرد: حجم تحت پوشش برنامه های مکمل شامل نماز کلید بهشت شامل 4 هزار و 919 نفر، طرح خواندن با خانواده 2 هزار و 281 نفر، آموزش رایانه 220 نفر و حلقه های کتابخوانی، 57 نفر در نظر گرفته شده است.

جعفری با اشاره به آغاز کلاس گذاری و شروع دوره های آموزشی در استان افزود: طول دوره برای کلاس‌های سوادآموزی 400 ساعت به مدت 6ماه، کلاس‌های انتقال 600 ساعت در طول7 ماه و 100 ساعت در مدت 6 ماه برای کلاس‌های تحکیم است که سوادآموزان پس از گذراندن دوره خود موفق به دریافت گواهی تحصیلی خواهند شد.

دانش آموز خبرنگار: معصومه پابرجامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار