مهدی گلشنی مطرح کرد؛

تاثیر 15درصدی شناورسازی ساعات کار بر روان‌سازی ترافیک

تهران (پانا) - مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهری شهرداری تهران گفت پیش بینی‌ها حاکی از بهبود روند ترافیکی برای امسال است. شناورسازی ساعات کار تا حدود ۱۵ درصد به روان‌سازی ترافیک کمک کرد. امسال نیز مصوبه وزیران که در ۲۸ اسفند سال گذشته ابلاغ شده بود، برای شناورسازی در دستور کار قرار گرفت که کمک زیادی به روان سازی ترافیک خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر 15درصدی شناورسازی ساعات کار بر روان‌سازی ترافیک

مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهری شهرداری تهران دریک برنامه رادیویی آموزش و فرهنگ‌ سازی را از راه‌های کنترل ترافیک دانست و گفت: مهندسی ترافیک نیز وظیفه شهرداری است تا بتواند بر گره‌های ترافیکی غلبه نماید. همچنین اعمال مقررات توسط پلیس راهور ضلع سوم مدیریت ترافیک است.

وی ادامه داد: از اول مهر ماه ستاد استقبال از مهر تشکیل شده و کمیته حمل و نقل و ترافیک آن فعال بوده است و جلسات متعددی برگزار شده تا شرایط خوبی را شاهد باشیم. پیش بینی‌ها حاکی از بهبود روند ترافیکی برای امسال است. شناورسازی ساعات کار تا حدود ۱۵ درصد به روان سازی ترافیک کمک کرد. امسال نیز مصوبه وزیران که در ۲۸ اسفند سال گذشته ابلاغ شده بود، برای شناورسازی در دستور کار قرار گرفت که کمک زیادی به روان سازی ترافیک خواهد کرد.

گلشنی با اشاره به حضور ارگانهای مربوط در کمیته حمل و نقل و ترافیک خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، اورژانس، فرمانداری، مراکز امدادی، استانداری و صدا و سیما از جمله ارگانهای ذی‌مدخل در این کمیته هستند تا کمتر شاهد ایجاد گره‌های ترافیکی باشیم. در اجرای سیستم شناورسازی نیز تمام وزارتخانه‌ها، نهادهای دولتی، واحدهای صنعتی و صنوف نیز درگیرند و با هماهنگی‌های ایجاد شده امید می‌رود شاهد روند بهتری خواهیم بود.

در ادامه برنامه مهندس محمد خردمند کارشناس ترافیک و معاون اسبق حمل و نقل و ترافیک منطقه یک تهران در مورد مدیریت شهرداری برای هفته اول و دوم مهر ماه اظهار کرد: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند معضل ترافیک را کنترل کند و سایر ارگانها نیز باید به میدان بیایند.

وی با اشاره به تعداد بالای سفارتخانه‌ها در منطقه یک و همچنین معابر قدیمی و عدم گسترش آن در منطقه افزود: اگر در شروع سال تحصیلی امسال بتوان مانند سالهای قبل، تخلیه بار سوپر مارکتها را به قبل از ساعات شروع ترافیک موکول کنیم حجم زیادی از ترافیک قابل کنترل خواهد بود.

معاون اسبق حمل و نقل و ترافیک منطقه یک تهران ضمن تاکید بر همکاری والدین و شهروندان برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی گفت: با استانداردها هنوز فاصله داریم، البته در سالهای اخیر شاهد گسترش و بهبود شرایط هستیم. حمل و نقل عمومی طرحهایی را برای ترغیب دانش آموزان و دانشجویان به کار گرفته تا کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار