با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

آیین تقدیر از برگزیدگان دومین سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین» در قم برگزار شد

قم (پانا) - آیین اختتامیه دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) شامگاه سه‌شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین تقدیر از برگزیدگان دومین سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین» در قم برگزار شد

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دومین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه امروز فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فضای مجازی داریم ولی در عین حال این فضا می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن تمام توان خود را برای ایجاد ناامیدی در ملت ایران در فضای مجازی به کار گرفته است، گفت: موضوعاتی مثل اهل بیت(ع) و اباعبدالله(ع) زمانی که در بستر فضای مجازی محوریت قرار می‌گیرد، بیان‌گر ذات فرهنگ جمهوری اسلامی است.

«مسعود معینی پور» معاون هنر و رسانه و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دبیر دومین سوگواره در ابتدای نیز گفت: جا دارد که سوگواره ملت امام حسین«ع» منحصر به محرم و عاشورا نباشد بلکه تمام شئون معرفتی اهل بیت«ع» را بر اساس اقتضائات سنی مخاطبان در بر بگیرد.

وی افزود: بحران محتوا در گذشته یکی از مشکلات اساسی فعالان مذهبی و دغدغه مند در فضای مجازی بود که برگزاری چنین مراسماتی تا حدودی این مشکل را برطرف کرده است.

معینی پور تصریح کرد: حمایت از ایده‌های برتر و ارتقای کمی و کیفی فضای مجازی پیرامون معارف اهل بیت و معنویت، هدف عمده دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: حمایت از ایده‌های برتر در عرصه فضای مجازی پیرامون شبهات دینی و نیازهای فکری و معرفتی در داخل و خارج از کشور سبب می‌شود تا مدیران فرهنگی در عرصه پاسخگویی به شبهات شیطنت آمیز یک قدم جلوتر از معاندان باشد.

معاون هنر و رسانه و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در ۲ سال برگزاری این سوگواره در مجموع ۱۷ هزار اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مباحث مهم در خصوص تولید محتوای مذهبی در فضای مجازی، برغم وجود افراد توانمند و با ذوق، ضعف جدی در سکوهای انتشار احساس می‌شود.

وی گفت: در مجموع برای ۶ بخش سوگواره شامل متون ادبی، رسانه‌های تصویری، رسانه‌های خبری، صوت و رادیو، کنشگری عاشورایی و گرافیک ۱۲هزار و ۸۰۷ اثر ارسال شد که از این بین سه هزار و ۸۹۷ اثر گرافیکی، ۲ هزار و ۸۷۰ اثر تصویری،۱۹۰ اثر خبری، ۴۶۴ اثر رادیویی، یک‌هزار و ۲۸۹ اثر متنی و ۴هزار و ۹۷ معرفی کنشگر بود.

در این مراسم که با حضور متبرک پرچم حرم های سیدالشهدا(ع) و امام رضا(ع) همراه بود، نماینده هیات داوران گزارشی از روند داوری و انتخاب آثار ارائه کرد، سپس با حضور سید محمد آقامیری استاندار قم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مسئولان سایر دستگاه ها میهمانانی از دیگر استان ها و چندین کشور خارجی، ۶۴ نفر برتر و ۳۲ نفر شایسته تقدیر معرفی و تقدیر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار