معاون فرهنگی شهردار مشهد:

ثبت نام هزار نوجوان جهت خادمی حضرت رضا

مشهد (پانا) - معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت تخمین اولیه نشان می‌دهد حدود هزار نفر از نوجوانان به تفکیک دختر و پسر در «طرح بزرگ قرار نوجوانی»  شرکت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۰۳۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام هزار نوجوان جهت خادمی حضرت رضا

حسین باغ گلی، معاون فرهنگی شهردار مشهد به پانا گفت: «یکی از برنامه‌ها، خدمت‌رسانی به نوجوانان است که در پنج روز آخر صفر، در مباحث زیارت نیابتی فعالیت می‌کنند. همچنین، در بوستان ریحانه، یک مکان اختصاصی برای بانوان تدارک دیده شده تا بتوانند در خدمت‌رسانی ویژه شرکت کنند. همچنین، برنامه‌ای برای توزیع برگه‌هایی درباره زیارت نیابتی در ورودی‌ها و مسیرها وجود دارد.»

وی ادامه داد: «در امور مساجد، مذاکراتی در حال انجام است تا مساجد بتوانند به زائران خدماتی ارائه دهند. این اقدامات تحت عنوان "هر محله یک زائرسرا" انجام می‌شود و به زائران این امکان را می‌دهد تا تجربه میزبانی را داشته باشند و احساس معنویت کنند. همچنین، برای جمع‌آوری تجربیات مردم در امور خدمت‌رسانی، یک پویش تحت عنوان "قدمت بر چشم" راه‌اندازی شده است تا تجربیات مردم در این روزها در یک کتاب جمع‌آوری شود.»

معاون فرهنگی شهرداری مشهد افزود: «با توجه به تعداد زیاد نوجوانان، مشارکت آن‌ها در خدمت‌رسانی بسیار مهم است. تخمین اولیه نشان می‌دهد حدود هزار نفر از نوجوانان به تفکیک دختر و پسر در «طرح بزرگ قرار نوجوانی» شرکت می‌کنند و امیدواریم که این تعداد رو به افزایش باشد. برای این منظور، پایگاه‌های جذب در نقاط مختلف شهر ایجاد شده است تا زائران و مجاوران به آنجا مراجعه کنند و با ثبت نام خود به عنوان خادمان حضرت تجربه گر میزبانی از زائران حضرت رضا (ع) شوند.»

وی در رابطه با موکب های استقرار یافته و آمادگی شهرداری جهت میزبانی از 8 میلیون زائر احتمالی گفت: «در این راستا، شهرداری مشهد زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده است. اما مسئولیت استقرار خدمت‌دهندگان، مانند هیئت‌ها و مساجد و امور مردمی، بر عهده شورای هیئت‌ها و امور مساجد است. تاکنون بالغ بر ۳۰۰ موکب در سطح شهر برپا شده است و احتمالا به بیش از ۵۰۰ موکب خواهد رسید.»

باغ گلی اظهار کرد: «بدون شک، ورود زائران به مشهد از ظرفیت‌های رسمی و غیررسمی شهر بیشتر است. برای همین، باید همه کمک کنیم تا زائران با کمبود مواجه نشوند. مشهدی‌ها باید با حس و حال اربعین و کربلا به کار بپردازند تا بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم.»

دانش آموز خبرنگار: امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار