مدیر آموزش و پرورش کلات:

پیشرفت در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و گفتمان‌سازی در مدرسه امکان‌پذیر است

کلات (پانا) - مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات گفت پیشرفت در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گفتمان‌سازی بجز در مدرسه امکان‌پذیر نیست.

کد مطلب: ۱۴۰۳۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و گفتمان‌سازی در مدرسه امکان‌پذیر است

رمضان پروانه، مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در مراسم مانور بازگشایی مدارس ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، بازگشایی مدارس، آغاز بهار تعلیم و تربیت را گرامیداشت و گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم و یاد و خاطره تمامی شهدای اسلام به ویژه شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: مفتخر هستیم اعلام کنیم در شهرستان کلات همه مدارس آماده تحقق بخشیدن به شعار روز اول، درس اول هستند، بیانات و تاکیدات ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم و همه برنامه‌ها در حوزه آموزشی، پرورشی، عمرانی در ذیل اخلاق‌مداری است.

پروانه بیان کرد: امسال مهر مهدوی با ولادت امام زمان(عج) آغاز می‌شود و این برای ما می تواند مایه خیر و برکت فراوانی باشد.

پروانه در ادامه به شعار سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: شعار معلم تحول‌گرا برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. شروع ماموریت ما در مدرسه است،باید به مدرسه برگردیم. پیشرفت در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گفتمان سازی و ... بجز در مدرسه امکان پذیر نیست. مدرسه کانون تحول است و باید به مدرسه برگردیم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات اظهار‌ کرد: معلم تحول گرا کسی است که بتواند در آموزش تغییر ایجاد کند و بتواند ارتباط صمیمی با اولیا و دانش آموزان برقرار کند. معلم تحولگرا معلم انقلابی است و تلاش می‌کند بتواند سند تحول را در مدرسه اجرا کند.

وی افزود: در مدرسه اثربخش، معلم تحول گرا قرآن را به دانش آموزان می آموزد و برای جلوگیری از هرگونه آسیب اجتماعی و هرگونه تهدید همه سعی خود را به کار می‌گیرد. مدرسه اثربخش جایی است که در آن به اقامه نماز اول وقت می‌پردازند و به مقوله مهم عفاف و حجاب اهمیت می دهند.

این مقام‌ مسئول گفت: معلم اثربخش معلمی است که صفحات سفید کتاب را به دانش آموزان آموزش دهد، یعنی فقط به مطالب کتاب بسنده نکند و مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان بیاموزد، آینده شغلی و رعایت حقوق دیگران را به او آموزش دهد. معلم تحول گرا و اثربخش کسی است که از سیره و روش ائمه اطهار دوری نکند و خداشناسی را آموزش دهد. معلم تحول گرا، معلمی است که امروز دانش آموزان را برای فردایی تربیت کند که اداره‌کننده این کشور به نحو مطلوب باشند.

پروانه عنوان کرد: از زحمات همه معلمان و مدیرانی که تلاش کردند تا این آمادگی برای بازگشایی مدارس صورت بگیرد تشکر می‌کنم. امید دارم با یاد و نام خداوند سبحان و همت شما مدیران پرتلاش که کلید حل مشکلات در دست شماست، شمایی که افسران پیشرفت کشور هستید، برکات اقدامات ارزشی و ارزشمندتان در زندگی شما اثرگذار باشد.

دانش‌آموز خبرنگار: سحر حیدریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار