معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز:

سوادآموزی ذاتی جهادی و مردمی دارد

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز در نشست تخصصی کارگروه سوادآموزی مناطق و نواحی که با محوریت بررسی شیوه‌نامه جدید کلاس‌گذاری برگزار شد، گفت سوادآموزی، ذاتی جهادی و مردمی دارد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزی ذاتی جهادی و مردمی دارد

رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن قدردانی از زحمات مجموعه همکاران سوادآموزی و تبریک به مناسبت روز جهانی سوادآموزی گفت: با تدوین برنامه ای جامع و منطبق بر سند تحول بنیادین و همچنین در نظر گرفتن شرایط منطقه ای بایستی برای تحقق اهداف کمی و کیفی مورد انتظار سازمان نهضت سوادآموزی از استان البرز گام برداریم.

وی اهمیت برنامه ریزی را در جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی دانست و افزود: کمبود شدید نیروی انسانی و به ویژه نیروی آموزش دهنده مضاف بر مهاجرپذیری و بی انگیزه بودن افراد کم سواد و بی سواد برای شرکت در کلاس های سوادآموزی، از جدی ترین چالش های سوادآموزی در سال 1402 است.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به افزایش حجم ابلاغی سال جاری نسبت به سال گذشته تصریح کرد: سوادآموزی ذاتی، جهادی و مردمی دارد و ما امسال در استان برای رفع چالش ها و کاستی ها بایستی به سمت مردمی کردن سوادآموزی و استفاده از خیرین سوادیار، همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته، دانشجو معلمان، طلاب داوطلب حوزه علمیه و... حرکت کنیم.

در ادامه عسگرپور بر تدوین و جرای طرح جامع توانمند سازی نیروی انسانی به صورت عمومی و اختصاصی تاکید کرد و گفت: به صورت فصلی جلسات توجیهی و آموزشی برای آموزش دهندگان، مسئولان سوادآموزی و مدیران مراکز هم در استان و هم در مناطق برنامه ریزی شود.

معاون سوادآموزی استان نظارت دقیق بر عملکرد مالی موسسات طرف قرارداد را از وظایف ناظرین دانست و اضافه کرد: برای جلوگیری از تضییع حقوق آموزش دهندگان در نظارت ها با دقت بالایی پرداخت حق الزحمه و بیمه آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی توسعه مشارکت بین بخشی را از مهم‌ترین اقدامات پیش رو در شناسایی و جذب افراد بی‌سواد دانست و اذعان کرد: تقویت شورای پشتیبانی سوادآموزی، کارگروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات برای رسیدن به وضع مطلوب موثر است.

در ادامه جلسه همکاران برای ادای احترام و غبارروبی مزار شهدای گمنام به مصلی شهر کرج عازم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار