فلاحی به پانا خبر داد؛

بررسی طرح اصلاح قانون مدارس غیردولتی تا ماه آینده در صحن علنی مجلس

برنامه هفتم توسعه در هفته جاری وارد صحن علنی مجلس خواهد شد/ طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون به تصویب رسید

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش، فناوری و تحقیقات مجلس گفت پس از تصویب برنامه هفتم توسعه،‌ طرح اصلاح موادی از قانون مدارس غیردولتی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۴۰۲۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی طرح اصلاح قانون مدارس غیردولتی تا ماه آینده در صحن علنی مجلس

اعظم پویان - احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پانا تخصیص 15 درصد از بودجه عمومی کشور به آموزش و پرورش را مصوبه مثبتی دانست و پانا گفت: «خانواده آموزش و پرورش یک خانواده پنجاه میلیون نفری است؛ بنابراین بودجه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها برای این حوزه باید با این نگاه همراه باشد. هر میزان بودجه که به این حوزه اختصاص می‌دهیم، باید توجه داشتیم که توانایی جبران کمبود فضای آموزشی کشور را داشته باشد. برای مثال مهارت محوری که یکی از رویکرد‌های برنامه توسعه هفتم است، نیازمند تجهیز مدارس فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش است که مستلزم تخصیص بودجه است.»

وی آموزش و پرورش را مهمترین وزارتخانه کشور برشمرد و گفت: «یکی از مشکلات ما هم تراز قرار دادن آموزش و پرورش با سایر وزارتخانه‌ها است. نگاه مجلس به این وزارتخانه، نگاهی مثبت و ویژه است و امیدواریم با اقدامات انجام شده در این حوزه، هرچه سریع‌تر به استاندارد خود برسد.»

فلاحی در رابطه با طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش اعلام کرد: «این طرح مدت‌هاست که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مصوب و به صحن علنی مجلس ارسال شده است. همچنین متنی به امضای نمایندگان رسید و در اختیار ریاست مجلس قرار گرفت تا این طرح در اولویت قرار گیرد و وارد صحن علنی مجلس شود.»

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: «این هفته برنامه هفتم در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت فرآیند تصویب این برنامه با توجه به پیشنهادات نمایندگان موافق و مخالف تا ماه آینده نهایی خواهد شد. همچنین پس از تصویب برنامه توسعه هفتم، طرح اصلاح قوانین مداس غیردولتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار