دستگیری ۱۴۳ سارق خشن در ۱۰ استان کشور

تهران (پانا) - معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از اجرای دومین مرحله از طرح مقابله با سارقان خشن در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت که در جریان این طرح قریب به ۴۰۰ فقره انواع سرقت خشن کشف شد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۱۴۳ سارق خشن در ۱۰ استان کشور

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدرضا اکبری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای کنترل و کاهش سرقت‌های خشن و با هدف امنیت و آسایش مردم دومین مرحله از طرح مقابله با سارقان خشن شامل سارقان قاپ زن و سارقان به عنف در سال جاری به مدت دو روز در استان‌های هدف شامل تهران بزرگ، خراسان رضوی، خوزستان، غرب استان تهران، شرق استان تهران، البرز، اصفهان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در نتیجه اجرای این طرح ۱۴۳ سارق خشن دستگیرشدند، گفت:‌ از مجموع ۱۴۳ متهم بازداشت شده در این طرح ۹۹ نفر دارای سابقه کیفری و ۴۴ نفر فاقد سابقه کیفری بودند. همچنین با دستگیری این افراد پرونده ۳۹۳ فقره انواع سرقت خشن مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شد.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا درباره بیشترین دستگیرشدگان در این طرح نیز گفت:‌ بیشترین آمار دستگیری در این طرح به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان رضوی، تهران بزرگ و استان البرز بود و بیشترین کشفیات هم به ترتیب مربوط به استان‌های تهران بزرگ، خراسان رضوی و البرز بوده است.

به گفته وی برای ۱۴۳ متهم دستگیر شده در این طرح پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

اکبری با تاکید براینکه مقابله با سرقت یکی از اولویت های پلیس آگاهی است، خاطرنشان کرد: اگرچه کارآگاهان پلیس آگاهی فراجا در برخورد با این گونه جرایم کاملا قاطع بوده و به طور جدی به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند؛ اما لازم است شهروندان نیز در این زمینه مشارکت داشته و مراقبت بیشتری از اموال با ارزش خود داشته باشند. به طور معمول، همراه داشتن وسیله مورد توجه سارق که از ارزش ریالی بالایی برخوردار است مثل گوشی تلفن همراه، کیف و زیورآلات از جمله فاکتورهای مهم برای سارقان به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار