برپایی۷موکب دانش‌آموزی درخراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت دانش‌آموزان دختر و پسر عضو سازمان دانش‌آموزی در استان خراسان جنوبی با برپایی 7موکب به پذیرایی از زائران حرم حسینی و حرم رضوی می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برپایی۷موکب دانش‌آموزی درخراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد، با بیان این خبر اظهار کرد: موکب های دانش آموزی نقش تسهیل کننده و انتقال فرهنگ عاشورایی و رضوی به کودکان ایرانی و میهمانان خارجی، در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی دارند.

وی، با بیان این که موکب های ساز مان دانش آموزی خراسان جنوبی در زمینه های پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی، فرهنگی و برپایی ایستگاه رادیویی خبرگزاری پانا، تحت عنوان رادیو اربعین مشغول فعالیت و تولید برنامه هستند، عنوان کرد: موقعیت و ظرفیت پیاده روی اربعین و شهادت امام رضا«ع» بهترین زمان برای تبیین ارزش ها والای اسلامی در بین جوانان و نو جوانان و خنثی سازی توطئه های دشمنان و بدخواهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی از نوجوانان دانش آموز فعال در موکب های دانش آموزی بهارستان علم و ادب به عنوان سفیران فرهنگی ملت قهرمان ایران برای زائرین افغانستانی و پاکستانی حرم های حسینی«ع» و رضوی«ع» یاد کرد و افزود: محبت اهل بیت زمینه ساز تقویت مودت و دوستی بین ملل مسلمان و ملت های آزاده جهان می شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با بیان این که ابعاد تربیتی دانش‌آموزان با حضور در موکب‌ها رشد می یابد و تقویت می شود؛ اذعان کرد: بی تردید نهضت عاشورا،مهم‌ترین نقطه عطف تاریخ تمدن اسلامی است و موکب ها نیز مهمترین نماد بزرگداشت این رویداد بزرگ اجتماعی است که معرف هویت تمدن اسلامی است.

خبرنگار پانا: فاطمه کارکن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار