پیش‌بینی رگبار باران در برخی مناطق کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور طی امروز خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی رگبار باران در برخی مناطق کشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز پنجشنبه به تدریج با شمالی شدن جریان‌ها از سوی دریای خزر در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

فردا جمعه علاوه بر سواحل شمالی کشور، در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان شمالی و بعد از ظهر در برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

روز شنبه در غرب گیلان و شمال استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

روز یکشنبه با تقویت جریان‌های شمالی روی دریای خزر در گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

روز دوشنبه بارش در غرب مازندران، گیلان، مناطقی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه دارد و وزش باد در نوار شمال شرق و شرق کشور افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، دمای هوا طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش می‌یابد و روز یکشنبه در کل نوار شمالی کشور دما به صورت محسوس کاهش می یابد که پنجشنبه کاهش دما در استان‌های اردبیل و گیلان بین ۸ تا ۱۰ درجه و یکشنبه بین ۵ تا ۸ درجه است.

روز یکشنبه، کاهش دما در خراسان شمالی بین ۸ تا ۱۲ درجه و در استان های مازندران، گلستان و سایر مناطق شمال غرب بین ۴ تا ۷ درجه پیش بینی می‌شود.

روز شنبه در بخش‌هایی از نوار غربی کشور، مرکز، دامنه های جنوبی البرز و روزهای یکشنبه و دوشنبه در بخشهایی از مرکز، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید روی می دهد.

آسمان تهران فردا جمعه (۱۷ شهریور) صاف گاهی وزش باد، از بعد از ظهر افزایش باد و اواخر وقت غبار رقیق با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز شنبه ( ۱۸ شهریور) صاف همراه با وزش باد و به تدریج افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا ( ۱۶ و ۱۷ شهریور ) اهواز با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز شهرکرد با دمای ۱۱ و طی فردا سنندج با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار