امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

حسین( ع) محبوبیتش را از صبر، آرامش، ظلم‌ستیزی و مهربانی‌اش جذب کرد

فیروزکوه (پانا) - امام جمعه شهرستان فیروزکوه محبوبیت حسین علیه‌السلام را از سر صبر، آرامش، ظلم‌ستیزی و مهربانی‌اش دانست و گفت این است که بعد از هزاران سال مردم هنوز هم همان عشق همیشگی را به امام حسین دارند.

کد مطلب: ۱۴۰۱۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
حسین( ع) محبوبیتش را از صبر، آرامش، ظلم‌ستیزی و مهربانی‌اش جذب کرد

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در اربعین‌ حسینی به مردم شهرستان فیرورکوه گفت: اربعین حسینی در سالروز اربعین‌حسینی مردم مومن و ولایت‌مدار شهرستان فیروزکوه همگام و هم‌هوا با سیدالشهدا و به یاد اسیری حضرت زینب‌کبری و پاهای پر از آبله فرزندان امام حسین(ع) در مراسم عزاداری‌ها و پیاده‌روی اربعین‌حسینی شرکت کرده‌اند؛ مردم ما آمدند تا اعلام کنند ما ملت امام حسینیم، ما پای مکتب امام حسین(ع) تا پای جان هستیم، مردم ما آمدند تا امروز با اباعبدالله پیمان ببندند که انشاءالله ما در پای درس امام حسین(ع) می‌مانیم و حسینی زندگی می‌کنیم.

وی در ادامه با توجه به امام ویژگی‌های اخلاقی شایسته ایشان افزود: حسین(ع) محبوبیتش را از سر صبر، آرامش، ظلم ستیزی و مهربانی‌اش جذب کرد و این است که بعد از هزاران سال بعد مردم هنوز هم همان عشق همیشگی را دارند، زیبایی‌های اخلاقی که ایشان داشته‌اند طبق نقل‌ها مانند پدرشان امام علی(ع) است.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در ادامه بیان کرد: اگر ما با هم باشیم، کشورهای اسلامی، ملّتهای مسلمان سنّی و شیعه و فِرَق مختلف تسنّن و تشیّع، با یکدیگر دل‌هایشان صاف باشد، نسبت به یکدیگر سوءظن نداشته باشند، سوءنیّت نداشته باشند، به یکدیگر اهانت نکنند، ببینید در دنیا چه اتّفاقی خواهدافتاد؛ چه عزّتی برای اسلام درست خواهد شد.

حیدری، در رابطه با ارتباط ایران با عراق تصریح کرد: راهپیمایی مراسم روز اربعین یک نمونه از این ارتباط دوستانه بین دو ملت ایران و عراق است؛ به‌گونه‌ای که مردم عراق در پذیرایی از زائران ایرانی، از انفاق و محبت و ارادت چیزی کم نمی‌گذارند. مسئولان دو کشور ایران و عراق، باید از این فضا و فرصت برای منافع دو کشور بیشترین استفاده را کنند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در پایان با تاکید بر موضوع فضیلت اربعین گفت: میهمان‌نوازی و کَرَم در استقبال از زائران اربعین‌حسینی یکی دیگر از صفات ممتاز مردم عراق است. این رفتار عاشقانه‌ معنوی در دنیای امروز مادی بسیار مهم و قابل‌توجه است و هنوز به‌درستی عمق این فضیلت مردم عراق شناخته نشده است.

دانش‌‌آموز خبرنگار: نازنین‌فاطمه تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار