در حاشیه نمایشگاه کتاب مسکو انجام شد؛

امضای تفاهمنامه همکاری فرهنگی بین نمایشگاه‌های تهران و مسکو

تهران (پانا) - در حاشیه برگزاری سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو امضا شد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهمنامه همکاری فرهنگی بین نمایشگاه‌های تهران و مسکو

در حاشیه برگزاری سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو و همزمان با حضور جمهوری اسلامی ایران در این رویداد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با حضور مسئولان خانه کتاب و ادبیات ایران و نمایشگاه کتاب مسکو در غرفه جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف به مدت ۵ سال غرفه‌ای رایگان با مساحت ۲۷ مترمربع در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند. در این تفاهم‌نامه بر گسترش همکاری‌های فرهنگی دو کشور نیز تاکید شد.

همچنین در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه کتاب مسکو، طرفین به لزوم گسترش و حضور مستمر در نمایشگاه‌های کتاب دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کردند ناشران ایرانی و روسی در دوره‌های بعدی نمایشگاه کتاب ایران و نمایشگاه کتاب مسکو حضور گسترده‌تری نسبت به دوره‌های قبل داشته باشند.

در این آئین ضمن مذاکره در خصوص همکاری ناشران دو کشور، طرفین متعهد شدند زمینه‌های لازم را در اختیار ناشران ایرانی و روسی قرار دهند تا بتوانند از فرصت‌های ایجاد شده به نحو احسن استفاده کنند.

در بخش دیگری از این دیدار، طرح گرنت (طرح حمایت از ترجمه و نشر آثار فارسی به سایر زبان‌ها) به مسئولان نمایشگاه کتاب مسکو معرفی و زمینه‌های همکاری و ترجمه آثار شاخص ادبی ایران و روسیه نیز طرح شد.

سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو از چهارشنبه (هشتم شهریورماه ۱۴۰۲) با ۳۰۰ غرفه فعال، آغاز به کار کرد و تا دوازدهم شهریورماه به فعالیت خود ادامه می‌هد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار