وعده ‌پاداش 200 میلیونی به دونده طلایی در هانگژو

۶ ورزشکار شانس کسب مدال هستند

تهران (پانا) - سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت‌ برای مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰ میلیون تومان، مدال نقره ۱۵۰ میلیون تومان و مدال برنز ۱۰۰ میلیون تومان پاداش اهدا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
وعده ‌پاداش  200 میلیونی به دونده طلایی در هانگژو

در ادامه نشست‌های خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو از صبح امروز (چهارشنبه) با برگزاری نشست فدراسیون دوومیدانی آغاز شد.

در آغاز این نشست افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: به صورت جدی از اردیبهشت آغاز به انجام اردو‌های خود برای بازی‌های آسیایی کردیم. در آن زمان به عنوان سرپرست انتخاب شدم و بلافاصله سعی کردیم پسران و دختران را تحت پوشش قرار بدهیم. حدود ۳ ماه است ورزشکارانی که حضورشان در بازی‌های آسیایی قطعی شده بود، اردو برگزار کردیم و در این مسیر مسابقات قهرمانی آسیا را هم پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه باید اسامی را سریع‌تر اعلام می‌کردیم، حتی مسابقات قهرمانی آسیا را به عنوان آخرین رقابت جهت تکمیل اسامی در نظر گرفتیم تا ورزشکاران بتوانند آیدی کارت حضور در بازی‌های آسیایی را بگیرند. با هماهنگی و همکاری کمیته ملی المپیک و ستاد بازی‌ها کار‌ها را پیش بردیم در حالی که خیلی از رشته‌های ورزشی این چالش را داشتند که در آستانه مسابقات به اوج آمادگی برسند و ورزشکاران برتر خود را برای بازی‌های آسیایی معرفی کنند.

داوری تصریح کرد: احسان حدادی در تهران اردو زده است و در تلاش است تا چهارمین مدال خود در بازی‌های آسیایی را کسب کند. تفتیان هم از سال گذشته تمریناتش را در اروپا انجام می‌داد، اما پس از مسابقات قهرمانی آسیا در ایران تمریناتش را ادامه می‌دهد. وی اخیرا با رکورد ۱۰:۲۳ صدم ثانیه به مدال برنز جهان رسید و در مسابقات جهانی رکورد ۱۰:۱۷ را ثبت کرد. پیرجهان هم از یک ماه گذشته تمریناتش را زیر نظر مربی خود در ترکیه سپری می‌کند. همچنین حسین رسولی از آمادگی خوبی برخوردار است و امیدواریم بتواند رکوردش در هانگژو را بهبود ببخشد. مهدی صابری هم با مربی خودش در مشهد تمرین می‌کند و در قهرمانی آسیا با رکورد ۱۹:۹۸ سانتی‌متر به مدال برنز رسیده بود و در رکوردگیری‌ها شرایط خوبی داشت.

وی درخصوص بخش بانوان گفت: فرزانه فصیحی با رکورد ۱۰:۳۹ مدال نقره آسیا را گرفت و اسماعیل‌نژاد هم با وجود عدم رسیدن به فینال آسیا، با زمان ۱۰:۳۳ رکورددار ماده ۱۰۰ متر بانوان کشورمان است.

داوری در پاسخ به این سوال که چه تدبیری برای کاهش حواشی در رشته دوومیدانی انجام داده‌اند، اظهار کرد: یکی از چالش‌ها در ورزش نحوه رسیدگی به ورزشکاران است. از ۷ خرداد ماه برنامه‌ای تدوین کردیم و برای هر چهار رویداد پیش‌رو تدابیر ویژه‌ای برای پشتیبانی از ورزشکاران پیش‌بینی کرده‌ایم. مهمترین موضوع این بود که در ابتدا یک کادرفنی از داخل خانواده دوومیدانی انتخاب کنیم تا درد این رشته و ورزشکاران را بفهمند. دومین مسئله این بود که هیات رییسه فدراسیون تمهیداتی اندیشید که بتواند نهایت حمایت از ورزشکاران در اعزام و تهیه امکانات را فراهم کند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: حمایت از ورزشکاران از تنش‌ها کم می‌کند. از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ به ۹۶ ورزشکار حقوق می‌دادیم و باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که بتوانیم دوباره از ملی‌پوشان حمایت مالی داشته باشیم. در المپیک ۲۰۱۲ موفق شدیم ۱۰ سهمیه المپیک کسب کنیم که واقعا تاریخی بود و دلیل آن نتایج نوع حمایت از ورزشکاران بود.

وی خبر داد: پاداش مدال آوران قهرمانی آسیا بلافاصله پرداخت شد و برای مدال آوران بازی‌های آسیایی هم جدا از پاداش کمیته ملی المپیک، پاداش خاصی از سوی فدراسیون دوومیدانی در نظر گرفته‌ایم و به ترتیب برای مدال طلا ۲۰۰ میلیون تومان، مدال نقره ۱۵۰ میلیون تومان و مدال برنز ۱۰۰ میلیون تومان پاداش اهدا خواهد شد و حتی برای مربیان فرد مدال‌آور نصف این پاداش داده خواهد شد.

هادی سپهرزاد، مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی در پاسخ به این سوال که چه پیش‌بینی از نتایج دوومیدانی ایران در هانگژو دارد، گفت: در رشته‌های رکوردی پیش‌بینی کار بسیار سختی است. اگر برخی ورزشکاران‌مان بتوانند رکورد‌های شخصی خود را بزنند شانس مدال هستند. ۲ ورزشکار اعزامی در صورت بهبود رکوردهای‌شان شانس مدال هستند و ۶ ورزشکار دیگر در صورت تکرار رکورد‌های شخصی‌شان می‌توانند به مدال بازی‌های آسیایی برسند.

وی ادامه داد: احسان حدادی، چون ۶۹ متر را ثبت کرده بود همه او را با این رکورد می‌سنجند در حالی که در بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا بالای ۶۰ متر شانس کسب مدال است و رکورد اخیر ۶۰ متر و ۱۵ سانتی‌مترش می‌تواند ما را به مدال برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار