رئیس فدراسیون فوتبال:

ادبیاتمان را درباره فوتبالیست‌ها تغییر دهیم

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید براینکه باید ادبیات گفت وگو درباره فوتبالیست‌ها تغییر کند، اعلام کرد برای آبیاری چمن ورزشگاه آزادی از آتش‌نشانی کمک خواسته شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۹۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ادبیاتمان را درباره فوتبالیست‌ها تغییر دهیم

مهدی تاج عصر سه‌شنبه در حاشیه جلسه مدیران فدراسیون فوتبال و کادر فنی اظهار کرد: داور ایران و آنگولا عربستانی خواهد بود. ما در استرالیا با سران عربستانی هم گفت‌وگو کردیم. آقای یاسر هم مصاحبه‌ای انجام داد و هر دو طرف به دنبال حضور در دو کشور هستند. پنج سپتامبر یعنی یک هفته دیگه در این رابطه تصمیم گیری می‌شود. یا قانون کشور ثالث لغو می‌شود یا این نوع میزبانی ادامه پیدا می‌کند اما به هر حال کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم می‌گیرد. هنوز این مصوبه پا بر جاست اما من خوش‌بین هستم که لغو شود.

او ادامه داد: تیم‌های لیگ برتری اگر نتواند سال دیگر مجوز ملی بگیرند، نمی‌توانند در لیگ شرکت کنند. راه حل مشکلات، ارتباط دوستانه با آن‌هاست اما محکم پای قانون ایستاده‌ایم و باشگاه‌ها همه ضوابط را باید رعایت کنند. اگر کمیته رای بدهد باید قانون انجام شود. مسائل انضباطی باید رعایت شوند. باشگاه‌های تراکتور، پرسپولیس و استقلال گفتند اگر سقف بودجه نبود، هزینه تیم‌ها به ۱۰۰۰ میلیارد می‌رسید و این یعنی ورشکستگی باشگاه‌ها. البته این را هم باید بگویم که بازیکنان زحمت می‌کشند و شرافتمندانه کار می‌کنند. لطفا ادبیاتمان را هم درباره این قشر تغییر دهیم. از فوتبال هم دفاع می‌کنیم.

تاج درباره بحث حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها همچنین گفت: نامه‌ای از ایران به بخش حقوقی EBS رفت که کمک داور ویدیویی به ایران نیاید. کار بدی بود که از یک مجموعه داخلی ارسال شد. در بحث بانوان هم نگذاشتیم به سمتی برویم که برای فیفا حساسیتی به وجود بیاید. حق پخش هم بخش حیاتی فوتبال است. باید از صدا و سیما و مجلس تشکر کنم که در این رابطه همکاری کردند. مجلس در کمیسیون‌ها خیلی کمک کردند و در تلفیق هم تصویب شد. اگر در برنامه هفتم حق پخش نمی‌آمد به مشکل جدی برمی‌خوردیم.

او در ادامه گفت: از همه تشکر می‌کنم که همراه بودند و توانستیم برخی مسائل را حل کنیم. خداراشکر دیگر فصل آشتی کنان است و همه چیز خوب پیش رفته است.

تاج درباره مباحثی که در برنامه فوتبال برتر پیرامون VAR مطرح شده هم گفت: برنامه فوتبال برتر از روی غرض مباحثی مطرح می‌کند و برای همین پاسخگویی به آن را درست نمی‌دانم. مشکل این برنامه ندانستن نیست، نخواستن برای دانستن است. همه می‌دانند که درباره VAR محدودیت‌ها چیست. خود صداوسیما با هماهنگی ما جام ملت‌های آسیا را پوشش خواهد داد. به نظر من برنامه فوتبال برتر فاقد اعتبار است. اگر در برنامه دیگری نکته‌ای بیان شود باید پاسخ بدهیم. ما برای VAR تلاش کرده‌ایم اما برای انتقال پول مشکلاتی داریم. وزیر امور خارجه هم تلاش خود را انجام می دهد تا مشکل حل شود.

او همچین گفت: هفته قبل دیدم که گفتند تاج چرا در استرالیا در کنگره شرکت کرده است. در این کنگره ۲۷۵ مسئول حضور داشتند. روسای فدراسیون‌های همه دنیا حضور داشتند.

وی درباره وضعیت چمن ورزشگاه آزادی هم گفت: ما درباره چمن ورزشگاه آزادی می‌خواهیم آب بخریم اما آب نیست. در این زمینه آتش‌نشانی به ما کمک کرد تا چمن آبیاری شود. شهرداری منطقه ۵ و ۲۲ هم کمک کردند. با این حال فکر می‌کنم به زودی مشکل چمن ورزشگاه آزادی حل می‌شود.

او ادامه داد: در سازمان لیگ جلسه داشتیم و دیدیم به خاطر شرایط پروازی نمی‌توانیم لیگ را هر چهار روز یک بار برگزار کنیم. این مشکل را من درست نکردم. این مشکلی است که در کشور وجود دارد. ما باید با این مشکلات بسازیم. با همین مشکلات لیگ ما ادامه دارد.

تاج درباره زمان حضور تماشاگران در بازی‌ها هم گفت: از نظر فدراسیون فوتبال ورزشگاه آزادی آماده پذیرایی از ۵۰ هزار نفر است و یکی از منابع درآمدی پرسپولیس و استقلال هم همین است. برخی مشکلات را اگر بگوییم در جامعه ناامیدی ایجاد می‌کنیم.

تاج درباره حضور زنان هم گفت: از برخی ورزشگاه‌ها شروع کردیم و در انزلی هم خانم‌ها به ورزشگاه رفتند و به هر تعداد که تقاضا بود بلیت فروخته شد. امروز هم در برخی ورزشگاه‌ها حاضر هستند. شاید در هفته‌های آینده بگوییم در همه ورزشگاه‌ها زنان می‌توانند وارد ورزشگاه شوند. در ورزشگاه آزادی هم جایگاهی برای زنان تعیین شده و با آقای وزیر جایگاه آنها را بازدید کردیم.

مهدی محمدنبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال هم درباره مشکل پرواز تیم ملی به بلغارستان برای انجام بازی دوستانه گفت: متاسفانه در ماهی هستیم که پروازها کم است. مسیر پروازی به بلغارستان باید در دو مسیر باشد. با این حال طی صحبت‌هایی که کردیم امیدوارم بتوانیم پرواز مستقیم بگیریم. در غیر این صورت شرایط سفر سخت است و این مسیر پروازی تعریف نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار