تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا ‌VAR را به ایران می‌آورد

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون فوتبال گفت اکنون دولت ‌و وزارت ورزش و همچنین بانک مرکزی کمک کردند تا پولی ‌برای ورود تجهیزات VAR اختصاص داده شود که طبق مکانیزم خاصی هزینه آن ‌پرداخت خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا ‌VAR را به ایران می‌آورد

‌به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه استان قزوین گفت: استان قزوین در حال حاضر در لیگ برتر فوتبال، فوتسال و بانوان نماینده دارد که اتفاق بسیار مثبتی است. تنها نگرانی من مربوط به فعالیت این استان در رشته فوتبال ساحلی است و درخواستم از استان قزوین این است که تلاش ناتمام خود را با فعالیت در این رشته تمام کند.

وی افزود: ارزیابی شخصی من از گزارش حسابرس و بازرس قانونی و وحدت موجود در استان بسیار مثبت است. رسانه‌ها و پیشکسوتان و اداره کل ورزش استان هم به‌طور هماهنگ مشغول فعالیت هستند که به نظرم مجموعه این اقدامات و همکاری‌ها مثال‌زدنی است و در سایر استان‌ها نیز باید به همین شکل پیش بروند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بحث ورود VAR گفت: سیستم کمک داور ویدویی در بسیاری از کشورهای دیگر نیز هنوز به طور کامل وجود ندارد یا بعضا در یک ورزشگاه کشورها نصب است. ما نیز می‌دانستیم که برای میزبانی لیگ قهرمانان آسیا نیازمند این سیستم هستیم که خوشبختانه خود کنفدراسیون فوتبال آسیا سیستم را به ایران می‌آورد. ما همه اقدامات لازم برای ورود VAR را انجام دادیم.

تاج درباره شیوه ورود و نصب سیستم کمک داور ویدیویی گفت: علاوه بر فدراسیون، وزارت ورزش و همینطور وزارت امور خارجه جهت ورود این سیستم به کشور به میدان آمدند تا این بازی‌ها انجام شود و از رویداد بزرگ ملی عقب نمانیم. اینکه در ابتدا بدانیم ورود این سیستم برعهده کیست بسیار مهم است. با این حال فدراسیون تمام تلاش خود را کرد و حتی قرارداد آن را تنظیم و قرارداد را بستیم، اما با موانعی برخورد کردیم. اینکه بخش زیادی از این تجهیزات محصول آمریکایی است. مشکل دیگر انتقال پول بود که حتی فیفا نیز نتوانست از حساب ما این پرداخت را انجام بدهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت محترم و وزارت ورزش و همچنین بانک مرکزی کمک کردند تا پولی را برای ورود تجهیزات اختصاص داده شود که طبق مکانیزم خاصی هزینه آن را پرداخت کنیم. شاید همان مدل دستگاهی که قبلا نیز به کشور آمده و و شرایط لازم آن مشخص شده است را به کشور بیاوریم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برای آموزش داوران از طریق همکاری با عربستان اقدام شده است که فعلا گروه نخست به خاطر مشکل ویزا امکان اعزام را پیدا نکرد که البته این مشکل تقصیر عربستان نبود. حدود 20 نفر نیز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازی لیگ قهرمانان ظرف امروز و فردا وارد می‌شوند و تعهد ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا این بوده که اتاق فرمان را فراهم کنیم که در ورزشگاه تامین شده و در ورزشگاه نقش جهان نیز تامین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار