حسن اشجاری در گفت‌وگو با پانا:

استقلال امسال پنجم شود، کمتر از قهرمانی نیست

یک نفر باید خرابی‌های فوتبال را گردن بگیرد/ نکونام بازی سپاهان را به هم زد

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است آبی‌ها اگر در لیگ بیست و سوم حتی پنجم هم شوند، کارشان کمتر از قهرمانی نیست.

کد مطلب: ۱۳۹۹۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد
استقلال امسال پنجم شود، کمتر از قهرمانی نیست

حسن اشجاری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به شکست استقلال مقابل سپاهان اظهار داشت: «وقتی دو تیم برای نباختن می‌آیند، نباید انتظار بازی جذابی داشت. دو تیم هم با این شرایطی که برای بازی اتخاذ کرده بودند، به ضربات ایستگاهی، کرنر و ارسال‌ها برای رسیدن به گل چشم داشتند. سپاهان هم دقیقا روی یکی از همین موقعیت‌ها توانست به گل برسد و به خواسته خود رسید. هرچند معتقدم موقعیت‌های استقلال بیشتر از میزبان بود اما تیم حریف باتجربه‌تر عمل کرد و بازی را برد.»

وی افزود: «با توجه به اینکه سپاهان مهره‌های خیلی خوب و باکیفیتی دارد، انتظار داشتیم بازی بهتری از آن‌ها ببینیم. آن‌ها در بازی اول مقابل تراکتور فوق‌العاده بودند و بازی دوم هم کیفیت خوبی داشتند. اما نوع بازی آن‌ها واقعا مقابل استقلال خوب نبود و آمده بودند تا از اشتباهات حریف به گل برسند. نکونام هم می‌دانست چه چیزی در انتظارش است. ترکیبی گذاشته بود تا بتواند کناره‌های حریف را به خوبی مهار کند. آن‌ها در این کار موفق بودند و اجازه ارسال را به خصوص به رضائیان ندادند. در عمق دفاع هم به خوبی اسدی و شهریار را مهار کردند و اجازه ندادند تا آن‌ها موقعیتی داشته باشند.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «مدل بازی استقلال نقطه قوت سپاهان را از کار انداخت. فرم بازی سپاهان طوری بود که ترکیب نکونام آن را به هم زد. فکر می‌کنم اعتراض نکونام هم در مورد داوری درست نبود. عملکرد داوری تاثیری در نتیجه نداشت. صحنه قبل پنالتی نمی‌دانم خطا اتفاق افتاد یا نه اما بدون شک پنالتی درست بود. بالاخره نبودن «وار» اینجاست که باعث می‌شود این شک و شبهات از بین برود. داور هم مثل بازیکن و ما مربیان اشتباه می‌کند و در این شرایط نمی‌شود به او خرده گرفت.»

حسن اشجاری مشکل اصلی استقلال را ایراد مدیریتی دانست و گفت: «تنها چیزی که در حال حاضر باید رفع شود، مشکلاتی است که در ساختار مدیریتی باشگاه وجود دارد. اختلاف مدیریت با هیات مدیره و سرمربی مشهود است. این قدر بازیکن نگرفتند تا نکونام مجبور شد، بازیکنانی که کنار گذاشته بود را برگرداند. هوادار این را می‌داند. فشارها روی خطیر است. در این بین اما شاید تنها چیزی که برای نکونام شاید یک سر باخت باشد، این بود که او انتظار داشت با شرایط بهتری به استقلال بیاید و شاید سالیان سال بتواند شرایط کاری بهتری داشته باشد. اما بدون شک مدیریت بازنده این اتفاقات است و در نهایت دودش به چشم استقلال و هوادارانش می‌رود.»

استقلال همیشه مدعی سنتی است

وی تاکید کرد: «با همه این شرایط اما استقلال همیشه مدعی سنتی است و بین مربع یا مثلث قهرمانی قرار دارد. فوتبال حرفه‌ای شده و فنی باید به آن نگاه کرد. هوادار باید احساس را کنار بگذارد. این تیم نتوانست نفرات فصل گذشته‌اش را حفظ کند. با همین داشته‌ها مجبورند امسال را دنبال کنند و در نهایت نیم فصل دوم ۲، ۳ بازیکن بتوانند به تیم بیاورند. اگر امسال این تیم بتواند یک جام بیاورد، کار خارق‌العاده کرده است. روی نکونام فشاری نیست و از نظر من حتی پنجم هم شود، کم از قهرمانی نیست. خنده‌دار این است که به نکونام می‌گویند چرا از بازیکنان امید استفاده نمی‌کنی در حالی که او ۵، ۶ بازیکن زیر ۲۳ سال خریده است. مربی مگر می‌تواند چند بازیکن جوان را در ترکیبش داشته باشد؟ آن هم در تیمی مثل استقلال.»

پیشکسوت استقلال با انتقاد از عدم آمادگی مهرداد محمدی، افزود: «واقعیت را بخواهید فکر می‌کردم مهرداد خیلی بیشتر از این‌ها آماده باشد. واقعا شرایطش دور از انتظار است. خیلی از فرم بازی دور است. با این شرایط شاید نکونام بیشتر از این صبر نکند. قبلا می‌گفتند علی کریمی شاید برف آلمان را نبیند. اما الان فکر می‌کنم مهرداد محمدی با این شرایط برف زمستان را نبیند و نیم فصل نشده از تیم کنار گذاشته شود. او قبلاً خیلی با کیفیت بود اما نمی‌دانم چه بلایی سرش آمده است.»

حسن اشجاری در پایان گفت: «مدعیان لیگ ما زیاد نشده‌اند. انتظار می‌رفت تراکتور بهتر شود اما وقتی تیم را شخم می‌زنید و از اول می‌کوبید باید تاوان بدهید. آن‌ها ۹۰ درصد تغییر کرده اند و نیاز به زمان دارند. هماهنگ کردن اینها سخت است. هر بازی برای تراکتور ۶۰، ۷۰ هزار تماشاگر می‌آید. اما خمس مربی باهوشی است و شرایط را بهتر می‌کند. آن‌ها آسیا را هم از دست داده‌اند و فکر می‌کنم بتوانند برگردند. با این حال معتقدم فوتبال ما واقعا تنها اسم حرفه‌ای دارد. زیرساخت‌های ما روز به روز فرسوده می‌شود و هیچ جایگزینی نداریم. فوتبال با تماشاگر جذابیت دارد. اگر قرار است اجازه ندهیم تماشاگر بیاید، بهتر است فوتبال را تعطیل کنند. بالاخره یکی باید این خرابی‌های فوتبال را گردن بگیرد. خیلی خوب هم می‌دانند چه کسانی باعث این وضعیت هستند اما خودشان را به ندانستن زده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار