مهدی کریمیان در گفت‌وگو با پانا:

مورایس اشتباه فصل قبل را تکرار نمی‌کند

هواداران اصفهانی فقط قهرمانی می‌خواهند/ روزهای سخت استقلال هنوز نیامده

تهران (پانا) - بازیکن پیشین سپاهان اعتقاد دارد این تیم یک سر و گردن از بقیه تیم‌های لیگ بالاتر است و مورایس اشتباه فصل قبل را تکرار نمی‌کند‌.

کد مطلب: ۱۳۹۸۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مورایس اشتباه فصل قبل را تکرار نمی‌کند

مهدی کریمیان در گفتگو با پانا با اشاره به شکست استقلال از سپاهان اظهار داشت: «سپاهان همین ۳ هفته با بازی هایی که داشته، نشان داده که مدعی جدی و اصلی قهرمانی است. آنها با تیم قدرتمندی که دارند، یک سر و گردن از بقیه تیم ها بالاترند. مورایس با شناختی که در این یک سال اخیر از شرایط فوتبال ایران پیدا کرده، باعث شده تا بتواند خیلی از ضعف های تیم را ترمیم کند. با اینکه قرعه سختی در اوایل لیگ به این تیم خورده اما آنها هنوز از اصفهان خارج نشدند و همه بازیهایشان خانگی بوده است.»

وی افزود: «آنها مهره های زیادی دارند و در نقاطی که ضعف داشتند را خیلی خوب پوشش دادند. این مسائل باعث شده تا هواداران از این تیم فقط قهرمانی بخواهند. فکر می کنم بعد از ۹ سال این خواسته زیادی نیست. آنها همه چیز را برای قهرمان شدن دارند و هیچ بهانه ای هم نیست. البته که نمی شود ۳ هفته را به ۳۰ هفته و کل لیگ تعمیم داد اما نحوه بازی سپاهان طوری بوده که خیلی سریع از حالت دفاعی، آرایش هجومی می گیرند و این کار با سرعت زیادی انجام می شود.»

بازیکن پیشین سپاهان ادامه داد: «فصل قبل سپاهان وقتی مقابل تیم های دفاعی قرار می گرفت خیلی به مشکل می خورد و وقتی صاحب توپ بود در انتقال مثبت توپ به حمله، آن طور که باید سرعت نداشت. اما امسال خیلی خوب توانست این مشکل را برطرف کند. سپاهان روبروی تراکتور و ذوب فوتبال خوبی بازی کرد اما مقابل استقلال فقط آمد تا بازی را ببرد. می داند که لازم نیست در همه بازی ها تیمش قشنگ بازی کند اما امتیاز نگیرد.»

مهدی کریمیان گفت: «سپاهان فصل پیش هم شرایط قهرمانی داشت اما اشتباهاتی کرد که گران تمام شد. آنها دیگر نمی خواهند اشتباهات فصل قبل را تکرار کنند. مقابل ملوان می توانستند با همان یک گل ببرند اما حمله کردند و در ضد حمله غافلگیر شدند. می دانند فوتبال قشنگ قهرمانی نمی آورد. امسال هم مدعی جدیدی اضافه نشده است. فکر می کنم گل گهر با مربی جدیدش چیزهایی برای فوتبال ایران داشته باشد اما اینکه مدعی جدی قهرمانی باشد، بعید می دانم.»

وی با بیان اینکه روزهای سخت استقلال هنوز نرسیده تاکید کرد: «نکونام با بضاعتی که تیمش داشت بد نتیجه نگرفته است. این تیم با اینکه دو بازی ابتدایی اش را برد اما کار سختی در پیش دارد. بازیکنانی که می خواست برایش نگرفتند. مشکلات مدیریتی و مالی زیادی دارند. با این حال عملکردشان مقابل سپاهان بد نبود و حقشان بود که یک امتیاز بگیرند.»

بازیکن پیشین استقلال افزود: «متاسفانه امسال استقلال و پرسپولیس نتوانستند از تماشاگران سود ببرند. آنها نیمی از قدرت خود را در بازی های خانگی از دست داده اند. فقط می خواهند لیگ را هر طور شده برگزار کنند و اصلا کیفیت برایشان اهمیتی ندارد. همان بهتر که میزبانی را از ما بگیرند. این همه منابع و انرژی که ایران دارد واقعا نباید شرایط فوتبال و ورزش و مملکت ما این طور باشد. هر شهری باید حداقل دو استادیوم استاندارد روز داشته باشد. نه اینکه تنها ورزشگاه ملی را هم از بین ببریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار