فرماندار اردکان در نشست خبری با اصحاب رسانه:

۵۰ طرح عمرانی، خدماتی، ورزشی و زیربنایی به مناسبت هفته دولت در اردکان افتتاح ‌می‌شود

اردکان (پانا) - فرماندار اردکان به مناسبت هفته دولت، در نشست با اصحاب رسانه از افتتاح و کلنگ‌زنیِ بالغ بر ۵۰ طرح عمرانی، خدماتی، ورزشی و زیربنایی در شهرستان اردکان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ طرح عمرانی، خدماتی، ورزشی و زیربنایی به مناسبت هفته دولت در اردکان افتتاح ‌می‌شود

حسین سبزواری، فرماندار شهرستان اردکان با اشاره به افتتاح سالن مجهز شمشیربازی با حضور احتمالی یکی از وزرا، از برگزاری مسابقات بین‌المللی در این سالن اظهار امیدواری کرد.

فرماندار اردکان بهره‌برداری از پارک مسکن مهر، آسفالت محور عقدا - شمس‌آباد، ۸ هزار مترمربع سنگ‌فرش معابر در فخرآباد، مرمت و بازسازی رختکن و تجهیز زمین چمن مصنوعی مزرعه‌نو، پارک طبیعت رباط پشت‌بادام، ورزشگاه چمن مصنوعی حاج‌آباد زرین، حمام عمومی و رخت‌شورخانه سنگرد، افتتاح ایستگاه تمام‌خودکار اقلیم‌شناسی خرانق و باران‌سنجی تمام‌خودکار توت، اصلاح روشنایی معابر احمدآباد، برق رسانی به شهرک بنیاد ساغند، کلنگ‌زنی کارخانه ماشین‌سازی و واگن‌سازی و همچنین ۳ طرح فولادی فولاد نگین، آذرخش و پایا فولاد از جمله این پروژه‌ها برشمرد.

سبزواری در گزارشی درباره آمار تولد و فوتی شهرستان اردکان گفت: در سال ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۴۷۱، ۱۵۵۶ و ۱۴۷۳ تولد و ۵۲۰، ۳۷۱ و ۳۶۴ فوتی داشته‌ایم که خوشبختانه در زاد و ولد رشد خوبی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در آمار طلاق نیز رشد منفی داشته‌ایم که طبق آمار داده شده در سال ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب شاهد ۸۱، ۷۸ و ۱۰۲ طلاق زوجین بودیم؛ همچنین به ترتیب شاهد ۴۹۹، ۵۲۴ و ۴۵۵ ازدواج بوده‌ایم.

فرماندار اردکان در پاسخ به سوال پانا مبنی بر چراییِ عدم برخورد شدید دستگاه انتظامی با فرهنگ غلط موتورسواری نوجوانانِ بدون گواهینامه، از رکورد تلخ فوتی اردکان در تصادفات زیر ۱۸ سال در تیرماه و همچنین ثبت رکورد تصادفات درون‌شهری در کشور خبر داد.

وی بیشتر این تصادفات را مربوط به موتورسواری نوجوانان و راه جلوگیری این مشکل را ترویج قانون‌مداری توسط رسانه‌ها و مدیریت والدین بر فرزندان خود دانست.

سبزواری با توجه به افزایش مرگ‌ و میر نوجوانان در تصادفات درون‌شهری تاکید کرد: من شخصا به عنوان مدعی‌العموم از خانواده متوفیان زیر ۱۸ سال شکایت می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگر پانا مبنی بر اصرار مسئولان صداوسیمای یزد بر ملحق شدن اخبار جوانه‌ها به دفتر خبری اردکان، گفت: این پیشنهاد از یزد بوده و ما اصراری به ملحق شدن جوانه‌ها به دفتر خبری نداریم و از استقلال رسانه‌ها استقبال می‌کنیم.

فرماندار اردکان درباره دلیل محل استقرار دفتر خبری در فرمانداری و شبهه عدم استقلال آن، گفت: دلیل استقرار دفتر خبر در فرمانداری کمبود مکان و برای پشتیبانی بهتر ما از واحد خبر بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ثبت‌نام ۹۵ نفر برای نامزدی مجلس شورای اسلامی خبر داد که ۱۱ نفر زن و ۸۴ نفر مرد هستند.

سبزواری ادامه داد: ۵۳ درصد از ثبت‌نام کنندگان زیر ۴۵سال سن دارند؛ ۶۶ درصد ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۲۴ درصد دکترا و ۱۰ درصد نیز دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و حوزوی هستند.

وی در پایان، افتتاح اولین آموزشگاه موسیقیِ بانوان، برگزاری ۴۷ نمایشگاه عکس و پوستر با موضوعات مختلف مثل بهبود سلامت جامعه، برگزاری طرح استانی سامان خانواده، برگزاری قرارگاه حجاب و عفاف با هدف ترویج حجاب و طرح افزایش جمعیت و تسهیلات بهتر و‌ کمک به معیشت والدین متولدین ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، از جمله فعالیت‌های سال گذشته فرمانداری برشمرد.

گفتنی است، در این نشست خبری، برای اولین‌بار فقط از خبرنگاران رسمی اردکان دعوت شد تا خط مشقی برای دیگر مسئولان جهت دعوت از خبرنگاران رسمی و تشویقی برای دیگر رسانه‌ها برای کسب مجوز باشد.

در پایان فرماندار اردکان به پاس زحمات خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر از آن‌ها تجلیل و تشکر کرد.

دانش آموز خبرنگار: هستی کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار