مشاور وزیر آموزش و پرورش:

ساخت مدارس خیرساز در دولت سیزدهم به‌طور میانگین ۲ برابر شده است

تهران (پانا) - بیست و ششمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز در کرمانشاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ساخت مدارس خیرساز در دولت سیزدهم به‌طور میانگین ۲ برابر شده است

بیست و ششمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه با حضور  محمد طیب صحرایی استاندار، ضرغام پرنیان مشاور وزیر آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

اعتبارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه سه برابر شد

محمد طیب صحرایی؛ استاندار کرمانشاه حل مشکلات و مسائل آموزش و تربیت نسل آینده را از دغدغه‌های مشترک مسئولان و خیرین مدرسه‌ساز عنوان کرد و افزود: در این راستا برای جذب اعتبارات و منابع استانی و ملی برای اجرای پروژه‌های این بخش در حال تلاش هستیم.

وی در ادامه از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال شامل ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار وزارتخانه آموزش و پرورش برای ساخت خوابگاه ۳۶۰ نفری دانشگاه فرهنگیان و تجهیز آن ظرف ۲ ماه آینده خبر داد.

استاندار کرمانشاه ضمن قدردانی از زحمات خیرین مدرسه ساز، از توافق راه اندازی اردوگاه بین المللی دانش آموزی مانند اردوگاه باهنر و شهید بهشتی تهران و اصفهان در استان کرمانشاه از اعتبارات استانی و کشوری خبر داد.

صحرایی توجه به دانش آموزان و پرورش آنها را برای تربیت نسل آینده را مهم ترین سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: مدرسه و فضای آموزشی در سفرهای شهرستانی از موضوعات اساسی است که در دستور کار است و در همه شهرستانهای استان پروژه احداث و نوسازی مدارس در دست اجراست.

ساخت مدارس خیرساز در دولت سیزدهم به طور میانگین ۲ برابر شده است

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی با بیان اینکه در دولت سیزدهم مردم و مشارکت مردم سنگ بنای امور و کارها است، گفت: ساخت مدرسه به کمک مردم و خیرین مدرسه ساز به طور میانگین نسبت به ادوار گذشته ۲ برابر شده است.

وی در ادامه از زحمات خیرین مدرسه ساز که در این راه در راستا آموزش و تربیت بچه های این مملکت از مال خود گذشته اند قدردانی کرد و رفع کمبودهای انباشته شده آموزشی در غرب کشور را از دغدغه‌های وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد.

ضرغام پرنیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدام های بزرگ خیرین مدرسه‌ساز در زلزله سال ۹۶ کرمانشاه در بازسازی، ساخت و تعمیر ۵۲۰ مدرسه اشاره کرد و از آنان خواست در بُعد تربیتی و پرورشی دانش آموزان که یکی از مسائل اساسی است در طرح مدرسه یاری هم ورود کنند.

آموزش و پرورش قوی در گرو داشتن مدرسه قوی است

سلمان محمدی؛ مدیرکل آموزش و پرورش عنوان نمود: داشتن آموزش و پرورش قوی در گرو داشتن مدرسه قوی است، چرا که منشأ علم آموزی از مدرسه شروع می‌شود و همین علم قدرت و اقتدار برای کشور به ارمغان می‌آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه خاستگاه کسب قدرت در مدرسه است، گفت: در همین راستا بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال جاری به نام خیرین مدرسه ساز پیشران ایران قوی نامگذاری شده است.

محمدی با بیان اینکه قدردان زحمات خیرین مدرسه ساز هستیم، خاطر نشان کرد: بسیاری از این خیرین به یاد درگذشتگانشان مدارسی را ساختند، زیرا تا زمانی که دانش آموزی در این مدارس تحصیل کند نیکی آن برای آن در گذشته ثبت خواهد شد.

کرمانشاه ۴۲۶ خیر مدرسه‌ساز دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در این جشنواره از ساخت ۴۹۰ مدرسه با مشارکت خیرین مدرسه ساز با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ظرف ۶ سال گذشته خبر داد.

مرزبان نظری ؛ با اشاره به کمک خیرین مدرسه ساز استان در ۱۰۴ پروژه نوسازی با ۷۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ گفت: امسال برای خیرین مدرسه ساز هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مشارکت در پروژه نوسازی مدارس هدف گذاری شده است.

وی با قدردانی از زحمات خیرین مدرسه ساز و ارج نهادن به کار نیکوی آنها؛ تعداد خیرین مدرسه ساز در استان کرمانشاه را ۴۲۶ نفر و نهاد حقوقی اعلام کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اکنون ۱۳۶ پروژه در قالب ۴۰۰ کلاس درس و فضای آموزشی در دست اجرا است.

نظری در ادامه اعتبار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه را پنج هزار میلیارد ریال شامل چهار هزار میلیارد ریال اعتبار ملی و هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اعلام کرد.

وی همچنین از مهمترین برنامه های این اداره کل  را جمع آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی دارای ۱۰ دانش آموز تا مهر ماه عنوان کرد و گفت: در مرحله بعد به سراغ مدارس کانکسی دارای هفت دانش آموز استان خواهیم رفت.

در پایان این جشنواره از خیرین مدرسه ساز فعال در استان کرمانشاه با تندیس و اهدای لوح تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار