مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

معافیت تولیدکنندگان ارس از پرداخت مالیات

تبریز (پانا) - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از معافیت تولیدکنندگان ارس از پرداخت مالیات خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
معافیت تولیدکنندگان ارس از پرداخت مالیات

مجید کیانی در گفت‌وگو با خبرنگاران از اعمال معافیت مالیات بر ارزش افزوده تولیدکنندگان ارس در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: پیگیری‌ها جهت احقاق ۳ شرط ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده به ثمر نشست و تولیدکنندگان ارس از این مزیت برخوردار شدند‌.

وی در ادامه با اشاره به به فعالیت صدها واحد تولیدی در ارس در حوزه‌های متنوع و شهرت این منطقه به پیشتازی در تولید و صادرات گفت: معافیت مالیات بر ارزش افزوده در سال رشد تولید اقدامی امیدآفرین برای سرمایه‌گذاران فعلی و آینده ارس است.

وی کمک به رشد و رفع موانع تولید را دیگر سیاست مهم سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از چالش‌های تیم مدیریتی بنده در ورود به ارس، نبود زمین جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران بود و در این راستا ضمن آزادسازی ۲۳۶ هکتار از اراضی توسط دادگاه و ۵۷ هکتار از اراضی توسط کارگروه اقتصاد مقاومتی، نسبت به آماده‌سازی فاز ۳ صنعتی اقدام شد که با افتتاح آن مشکل زمین جهت پذیرش سرمایه‌گذاری‌های جدید مرتفع خواهد شد.‌

کیانی با ارائه گزارشی از افزایش تولید و صادرات محصولات تولیدی ارس، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، کل ترانزیت از ۲ پایانه مرزی جلفا و نوردوز ۱.۳ میلیون تن به ارزش ۳ میلیارد دلار بوده است و با توجه به ثبت ترانزیت ۱۳ میلیون تن در کل کشور، سهم ارس قابل توجه است.

وی افزود: مهم‌ترین هدف مناطق آزاد این بوده است که سرمایه‌گذاری در آن منطقه اتفاق بیفتد که منجر به تولید، اشتغال و صادرات شود که خوشبختانه منطقه آزاد ارس تا امروز حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و حدود ۱۹ هزار اشتغال داشته است و اکنون در این منطقه، بیکاری واقعی نداریم و نه تنها از شهرهای این منطقه، بلکه از شهرهای همسایه هم جوانان اهل کار و تلاش برای اشتغال و درآمدزایی وارد مناطق صنعتی ارس می‌شوند.

وی اذعان کرد: در حوزه صادرات نیز پیشرفت های زیادی داشتیم که می‌توان این پیشرفت ها را در صادرات گاز، نفت و قیر، شرق ترکیه، کشور گرجستان و بخش‌هایی از اوراسیا را که توسط واحد های تولیدی منطقه آزاد ارس انجام می‌دهند اشاره کرد.

وی در پایان متذکر شد: ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت پیش‌بینی کردیم که در این صورت، توسعه متوازن تکمیل می‌شود. چون این‌ها در تعامل با همدیگر کار می‌کنند. جذب سرمایه ۵ هزار میلیارد تومانی ما را به هدف کوتاه مدت‌مان در توسعه متوازن می‌رساند. در بلندمدت نیز هدف‌گذاری کردیم که به هاب صادراتی کشور تبدیل شویم. چون موقعیت صادراتی ارس مهم است.

دانش آموز خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار