نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

پرداخت مالیات عامل توسعه جامعه است

تبریز(پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ مالیاتی در کشور، گفت: پرداخت مالیات عامل توسعه و رشد جامعه محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۷۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت مالیات عامل توسعه جامعه است

به گزارش سازمان امور مالیاتی کشور،حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی و مدیران این حوزه با وی، اظهار کرد: تاکنون گلایه ای از عملکرد اداره کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی در چهار سال گذشته نبوده که نشان از برخورد سازنده و تعاملی با مردم دارد.

وی با بیان اینکه کارمندان همراه ترین افراد با دولت هستند، چون پیش از دریافت حقوقشان، مالیات آنها کسر می‌شود، یادآوری کرد: خمس، زکات و مالیات تفاوت اساسی با یکدیگر دارند. افزایش پرداخت زکات و خمس در سال جاری نشان از اعتقادات دینی مردم دارد که پا برجاست و واجب مالی است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مالیات نیز برای هزینه های جاری دولت ها برای ایجاد رفاه و امنیت هزینه می‌شود و از طریق دولت اخذ و به نوعی عامل پیشرفت جامعه، رونق اقتصادی، عدالت اجتماعی و افزایش خدمات عمرانی کشور است.
وی افزود: در حال حاضر بخش عمده درآمدهای مالیاتی صرف عمران، آبادانی و خدمات زیربنایی کشور می‌شود و بر این اساس ضرورت همگام سازی نظام مالیاتی در نظام اقتصادی کشور با دانش روز اجتناب ناپذیر است.
امام جمعه تبریز ادامه داد: ایجاد امنیت، رفاه اجتماعی و افزایش خدمات از مزایای نظام مالیاتی محسوب می‌شود و بر این اساس مردم را باید نسبت به فواید آن آگاه کرد تا آنان بدانند پرداخت مالیات جزئی از بدهی مردم است که صرف توسعه و آبادانی کشور می‌شود.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: در شورای فرهنگ عمومی نیز در این خصوص باید نشستی برگزار شود تا فرهنگ مالیاتی بیشتر در جامعه تقویت و تبیین شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به کارآمدی نظام مالیاتی در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: ارتقای روزافزون نظام مالیاتی و همگام سازی آن با دانش روز، نقش انکار ناپذیری در توسعه کشور دارد.
وی همچنین تاکید کرد: دولت باید به وعده ها و تعهدات خود عمل کند تا مردم نیز ترغیب شده و مالیات خود را به موقع پرداخت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار